Lomprayah boot tocht naar Koh Tao

December 31, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Na een heerlijke nacht op een prima bed in een best wel luxe hotel weer onderweg. Dit keer in een local taxi (soort opgepompte Tuk Tuk) onderweg naar de Tapee Pier omdat wij dachten dat hier de boten naar Koh Tao vertrekken. Dit blijkt niet het geval. We moeten eerst nog een uur in de bus naar Dansok Pier om dáár op de boot te stappen. Daar aangekomen zagen we lange rij met mensen die ook naar een van de drie eilanden gaan. Ineens worden de mensen die naar Koh Tao gaan omgeroepen en werden we gedirigeerd naar een relatief klein bootje die je vandaag de kant niet eens zag liggen. Bleek de speedboot rechtstreeks naar Koh Tao te zijn zonder tussenstop op Samui of Phanang.... Dat was top. De ruige zee daarentegen was wel heel heftig... Met 4 motoren van 250 pk erachter baanden we ons met ruim 50 km per uur een zeer onstuimige weg door de zee. Helft van de passagiers moesten overgeven... Wij gelukkig geen last... Maar wat een heftige rit was dit weer....2,5 uur en 500 liter benzine later kwamen weer aan op Koh Tao.... Wat is het hier leuk!!! Mooi lang strand met allemaal leuke barretjes en hotels aan de rand. Hier kunnen we een beetje tot rust komen na het vele reizen van de afgelopen week.Read more