• Day 10

Koh Tao Diamondtour

January 2, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Aangezien we er toch waren en deze tour werkelijk op elke hoek van elk steegje werd aangeboden gingen wij vandaag met de georganiseerde snorkeltour mee. Helaas is het authentieke van Koh Tao waar iedere vlogger en reiskenner het over heeft er vandaag de dag echt wel af. Een touristtrap eerste klas en gelukkig niet zo druk😔.... Maar dat mocht de pret niet drukken. We werden keurig opgehaald bij ons resort en gedropt in een smal straatje waar het kantoor blijkbaar zat. Hier weer kinderlijk eenvoudig opgesplitst in twee groepen. Wij kregen het gele touwtje😄... Er werd gezegd dat deze organisatie niet van die grote boten met heel veel mensen in zouden zetten...dat klopte, op deze boot zaten maar 50 man t.o.v. de andere organisatie waar 100 man op een boot zat..... Maar we gingen wel met twee boten🤪... Dus alsnog volle bak.... En na 10 minuten kregen we te horen dat de ze te ruw was om de beoogde snorkelspots te bezoeken dus er werd een andere route gevaren.... Geen probleem bleek want het was allemaal even mooi.... Vooral de eerste stop was een plaatje (Koh Nang Yuang)...ikke zelfs een black tip vin shark gezien...wel een kleintje maar toch.... Helaas Sandra niet maar gelukkig hebben we de foto's nog.. daarna 20 minuten stijl omhoog klimmen voor een werkelijk schitterend uitkijkpunt over deze twee eilandjes die met elkaar zijn verbonden door een strook met zand...onwijs gaaf. Hierna nog bij 3 andere snorkelspots bezocht waarbij de stop bij Shark Bay wel bijzonder was... Onze gids was een beetje vatsige Thai die alleen maar riep dat we hem moesten volgen als we ook maar iets wilden zien. Nu was het de eerste stop ook prima alleen gelukt om de babyhaai te vinden want mijn god wat kon die man snel zwemmen. Was voor ons echt niet bij te houden. Maar Sandra heeft haar best gedaan en verdomd daar was de 🐢. En niet een kleintje ook zeg. Wat een groot en vooral indrukwekkend mooi beest.... Uiteraard veel film en foto materiaal geschoten... Hierna weer terug naar de haven en we weten weer netjes thuis gebracht.... Hierna nog heerlijk gegeten bij ons eigen restaurantje van het resort (overheerlijke Tom Yum soep) en nu lekker slapen want morgen gaan we richting Koh Samui....Read more