(onderweg naar) Adarin Beach Resort

January 3, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag was weer eens een reisdag.... In theorie en korte want het was maar 1,5 uur varen man Koh Tao naar Koh Samui.... Toch gaf ook vandaag weer stress 😬.... Zonder enige vorm van informatie wordt je als vee en hok in gedrukt om weer eens een nieuw papiertje te halen terwijl je al papiertje had maar goed alleen met het juiste papiertje kom je door het poortje....🥴... Daarna nog half uurtje wachten in een rij met 400 andere reizigers die allemaal dezelfde vragen hadden die niet werden beantwoord maar zoals hier eigenlijk altijd.... Het kwam goed. We zaten ook de boot naar Koh Samui.... Met een heerlijk gangetje van zon 40 km per uur over de golven..... Prrrrrrrrrttttt.....krggggg....oh oh ... Wat nu.... We kwamen midden op zee stil te liggen.... Na een half uur bleek dat er blijkbaar een stuk touw in de schroef was gekomen dus konden we niet verder. Dus werd er een Thai opgeofferd om op een volle zee dat stuk touw uit de schroef te gaan halen..... Dit is snel gepiept en we konden weer door.... Uiteindelijk een uur later dan gepland aangekomen op een andere pier dan iedereen dacht maar toch...we waren er. Sandra ontdekte goedkope lokale bus voor 150 baht...naar elke plek op het eiland. Das niet duur dus gedaan...opgepropt met 10 andere lange Europeanen in een minivan...en na 20 minuten waren wij op onze bestemming. Wat is het hier weer mooi en wat hebben we weer een mooi hutje...vanuit ons bed hebben we uitzicht op het strand en de zee....na weer even een kleine powernap al lopend langs het strand ontdekken wat er zoal te zien is....nou meer dan genoeg....heel anders dan Koh Tao. Afwisselend hippie jaren 70 Thailand met meest luxe Resorts....langs een geweldig mooi strand. Uiteindelijk terecht gekomen bij Treehouse. Wat een geweldige plek. Waarschijnlijk zoals het 30 jaar geleden overal in Thailand was. Lekker kneuterig maar wel helemaal af qua styling. En het eten was ook weer heerlijk. Weer een topdagRead more