Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 16

Dag 16

1 Mei, Sepanyol ⋅ ☀️ 6 °C

De grote dag is aangebroken. Vandaag scheiden onze wegen. Kees en Klara gaan richting huis. Wij gaan richting Malaga. We zijn vanmorgen gewone tijd opgestaan. Is wel weer even wennen die Spaanse tijd. We hadden afgesproken dat we eerst nog met elkaar koffie zouden drinken. Dat hebben we dus gedaan. Wel binnen want er stond daar boven op de berg best veel wind en de temperatuur was best wel laag. Na het koffie drinken hebben we hartelijk afscheid van elkaar genomen en elkaar bedankt voor de gezellige tijd die we met elkaar hebben doorgebracht. Onder aan de berg gingen Kees en Klara rechtsaf, wij links. Veel getoeter en gezwaai met zakdoekjes. Wij zij daarna nog even de stad ingereden om wat gebouwen te bezichtigen maar de straatjes waren zo smal dus zijn we op weg gegaan naar Merida wat zuidelijk ligt van Caceres. Onderweg kwamen we nog een Aldi tegen dus even boodschappen doen. Niet dus. Het is 1 mei en alles is dicht. Sta je dan. Weinig eten in camper. Gaan we dus maar wat eten in de stad. Een restaurant ingelopen. Gaan zitten. Hebben ze geen menukaart. Spreken geen Engels. Blijkt dat je moet aanwijzen wat je wil eten en dat wordt dan klaargemaakt. Dat werkt dus niet. Alleen maar koffie genomen. Verder in het stadje liepen we langs een kippententje. Daar wat kippenuggets gekocht voor tussen de middag en een hele kip voor het avondeten. We hadden nog een beetje aardappelen en groente. Ook weer geregeld. Na het bezoek aan het stadje met diverse oude gebouwen zijn we verder gereden. Langs enorme olijvengaarden en wijngaarden. Het doel was een natuurgebied. Toen we dat bereikt hadden gelijk een plekje gaan zoeken en snel gevonden. Heerlijk rustig. Kees zou zeggen: er komt geen hond hier. En: we zaten net en toen er een bijeneter vlak bij ons kwam zitten. Prachtvogel. Morgen willen we niet zo ver rijden maar meer het natuurgebied verkennen.Baca lagi