Zuid Portugal

April - May 2024
Camperreis vanaf Malaga naar zuid Portugal en door het binnenland terug naar Malaga Read more
  • 66kilometers

Dag 18

May 3 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

We keken vanochtend door het dakraam en zagen dat de lucht helemaal helder was. Dat was al weer een week geleden dat dat zo was. Het was nog wel fris maar de zon stond al op de voorruit en warmt het al snel op. Een uur of negen vertrokken naar het andere natuurgebied. De natuur moet daar wat ruiger zijn. We hebben natuurlijk weer zoveel mogelijk kleine weggetjes genomen dat schiet niet zo op maar je ziet meer van de omgeving. Het doel is ongeveer Cerro del Hierro. Er is daar een camping in de buurt dus als we geen plekje kunnen vinden kunnen we alsnog daar gaan staan en dan misschien het weekend daar blijven want er is genoeg te zien hier. De kleine weggetjes dus. 1.5 camper breed zo'n beetje. Gaat prima totdat. Een vuilniswagen van de andere kant. Rotsen links zeer steile helling rechts. Vuilniswagen bleef staan. Ik ben een meter of 30 achteruit gereden en daar lagen net een paar rotsblokken een cm of 40 van de kant. Er voorzichtig naast gemanoeuvreerd en gelukkig de vuilniswagen kon er nèt langs. Mijn oren doen nog zeer van het gegil naast me ;) . Het was een poosje stil in de auto. Verder maar weer. Op een rustig plekje bij een stuwmeer hebben we wat gegeten. Er daarna zouden we maar naar een camping gaan. Wel zo gemakkelijk. Wij weer over smalle weggetjes naar de camping gereden. Is tie gesloten. Dan maar een wildplek. We hadden gelukkig nog onderweg wat boodschappen gedaan dus avondeten hadden we. We konden eigenlijk niks vinden. Alles afgesloten met hekken en muurtjes. De app park4night bracht uitkomst. Net buiten het dorp op een vlak stuk terrein is camperen toegestaan. Nu zitten we daar nog heerlijk in de zon totdat hij ondergaat. Ps. Het filmpje bevat vogelgeluiden. Wie weet van welke vogel dat is mag het zeggen. Wij weten het niet.Read more

Dag 19

May 4 in Spain ⋅ ☀️ 15 °C

Vanmorgen zijn we op een redelijke tijd opgestaan en weer met een strakblauwe lucht en een redelijke temperatuur. We zouden in het zonnetje kunnen ontbijten maar voor het gemak maar binnen gedaan want we wilden eerst voordat we hier wegreden nog een wandeling maken naar de rotsen die vlakbij waren. Een klein stukje klimmen en we kwamen op een rondwandelpad rond de rotsformatie. We hebben hier een ander klein stukje van de schepping gezien maar wat is het mooi. De grillige rotsen, de
    talrijke verschillende bloemen en de zingende vogels. Na 1,5 uur waren we alweer terug bij de camper. Nu was het tijd om eerst boodschappen te doen. Eerst naar een klein stadje gereden maar de 'supermarkt' zat halverwege een lange straat met aan beide kanten een parkeerverbod. Dat werd het dus niet. Hierna gelijk maar naar de camping genavigeerd. Die was maar 35 km verderop. Halverwege de prachtige route hebben we in een flinke supermarkt boodschappen gedaan voor weekend. Na de lunchpauze een klein stukje verderop kwamen we om 2 uur op de camping. Het is er minder rustig dan op een wildplekje maar we wilden lekker uitgebreid kunnen douchen en we wilden goeie wifi om morgen naar de kerkdienst te luisteren. Wifi werkt niet, heel af en toe mobiel internet dus afwachten maar hoe het morgen gaat. We zitten nu in de zon en te luisteren naar ik denk wel duizend mussen. Tjonge, wat maken die kleine beestjes een herrie. Nou, de groeten allemaal en een goede zondag.

Dag 20

May 5 in Spain ⋅ ☁️ 15 °C

Dirigent en voorzanger meneer merel is al vroeg in de veren. Hij is al om 4 uur in de top van de boom gaan zitten. Hij wil zanglessen aan het mussenkoor geven. Na een heel uur te fluiten hoor je hier en daar een mus. Die wil het gehoorde wel nadoen. Vele mussen volgen maar het lukt niet om meneer merel na te doen. De merel blijft nog zeker een uur zijn best doen om de mussen wat noten bij te leren. Het blijft echter een getsilp van jewelste. Meneer merel heeft nog meer te doen. Hij houdt het voor gezien en gaat voor de maaltijd zorgen. De mussen blijven nog zeker 15 uur hun best doen voordat zij het ook voor gezien houden. Morgen maar weer proberen.
    Maar goed, wij zijn dus bijtijds opgestaan en na het traditionele ontbijt compleet met vers gekookte eieren konden we met wat horten en stoten de morgendienst meeluisteren. Voor de rest van de dag hadden we een echte rustdag. 'S middags kregen we geen contact met internet dus hebben we een preek geluisterd die we zaterdagavond gedownload hadden. We hadden begrepen dat als je vlak bij de receptie stond wel gewoon wifi had. Na de middag preek en het warme avondeten nog de gebruikelijke spelletjes phase 10 gedaan. Heerlijk zo'n rustige rustdag met op de achtergrond het mussenkoor.

Dag 21

May 6 in Spain ⋅ ☀️ 24 °C

Het koor was alweer aan het repeteren toen we opstonden. De laatste rit staat op het programma. Zo'n 200 kilometer naar Malaga. Eigenlijk een stukje verder naar een camperplaats waar we vorig jaar ook de laatste nacht hebben gestaan. Het was een zeer afwisselende rit door glooiende heuvels, eindeloze graanvelden en weer tussen kleine bergen. Na een koffie en lunchpauze waren we al een uur of 3 op de camperplaats.
    We hebben eigenlijk vandaag niet zo veel te vertellen. Op de camperplaats is ma aan het inpakken geslagen en ben ik het ergste vuil van de auto gaan wassen. Hierna zijn we nog even door het naastgelegen park gelopen. Dat is heel mooi aangelegd en er staan heel veel bijzondere bomen en planten. Er is ook een heel groot stuk ingericht met allerlei verschillende cactussen. Leuk om te zien vooral zoals nu als ze in de bloei staan.
    Na de wandeling zijn we traditie getrouw wat gaan eten bij de M.
    Nu zitten we in de camper en zijn verplicht om naar de oefeningen van een showband te luisteren.
    We gaan op tijd naar bed. Moeten vroeg UIT de veren om morgenochtend de camper op tijd terug te brengen en op tijd op het vliegveld te zijn. Morgenavond deze tijd hopen we iig weer thuis te zijn. Ter afsluiting zal ik morgen nog 1 keer wat schrijven.

Dag 22 en tevens laatste dag

May 7 in Spain ⋅ 🌙 17 °C

Ja, het is alweer zover. Als je ervoor staat denk je: tjonge 3 hele weken vakantie. Achteraf is het ook weer zo voorbij. Veels tekort. Maar goed, jullie zullen wel begrijpen dat we heel vroeg wakker waren. We hadden voor de zekerheid wel een wekker gezet maar we waren al een uur van tevoren wakker. Dus heel vroeg wat gegeten, de laatste dingen opgeruimd en/of weggegooid (we konden tenslotte niks meenemen) , nog wat dingetjes schoongemaakt en toen zijn we om 6.45 gaan rijden. Na nog een tankstop kwamen we al om 7.30 bij de camperverhuurder aan. We hadden om 8 uur afgesproken dus we moesten even wachten. Om 2 voor 8 kwam hij aan. Controle gehad aan de binnen en buitenkant of er geen schade was en gelukkig akkoord bevonden. Vooral over de binnenkant was hij erg tevreden: hij hoefde het niet over te doen:). We zijn toen met een taxi naar het vliegveld gebracht waar we mooi op tijd aankwamen. Koffers afgegeven, ingecheckt, door de douane controle en naar de gate. Mooi op tijd ging het boarden. We vertrokken 10.45 dus dat was ook op tijd. Door de tegenwind duurde de vlucht iets langer dan heen. Om 13.45 werd de landing ingezet. We moesten even wachten op de koffers maar toen we die hadden zijn we gelijk naar de uitgang gelopen. En daar stonden Lars en Elze en Renate ons op te wachten. Een leuke thuiskomst zo. Een uur of 4 waren we weer in ons eigen huis. Wat een ruimte. Zo, de vakantie zit er op. Vrijdag weer aan de slag. We hebben genoten van de vakantie. Spanje en Portugal zijn mooie landen. We hebben honderden foto's maar al dat moois is eigenlijk niet op een foto vast te leggen. Je moet het zien en als je het ziet wordt je verwondering over Schepper die dit alles heeft geschapen alleen maar groter. Ik hoop dat jullie ook allemaal een beetje hebben kunnen meegenieten. Bij deze nog een hartelijke groet aan allen.
    Pa en Ma (Kees en Hannie).