Memphis dag 5

July 29, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vandaag naar Graceland. 12 minuten rijden vanaf het hotel dus dat valt mee en kunnen we lekker rustig aan opstarten. We hebben kaarten voor de VIP tour. Dat betekent dat we met andere very important peoples in een busje worden gebracht naar het huis van Elvis. VIP betekent dat je een bandje om je pols krijgt, een kaart aan een touwtje en een iPad met koptelefoon om je nek. Zodat ze zelfs bij Ryan air op 3 km hoogte kunnen zien dat je wel heel important bent. Het huis was kleiner dan het op tv lijkt maar niet minder indrukwekkend. Het is in originele staat gebleven en je ziet als het ware Elvis door de volledige inrichting lopen. Al zullen die afstandhekjes er toen niet zijn geweest mag ik hopen.
    De foto's laten de inrichting zien en zeker in de tuin voel je de geest van The King nog rondwaren.. Al was het omdat hij en z'n familie daar liggen begraven.. Daarna het museum in waar werkelijk alles dat is bewaard ook wordt tentoongesteld. Indrukwekkend wat je in een kort leven kan verzamelen.
    Ook nog de vliegtuigen van binnen gezien waar Finn een pijnlijke connectie voelde met Elvis omdat hij zn hoofd stootte tegen een plek waar Elvis zelf ook waarschijnlijk 1000 keer tegenaan gelopen moet zijn..
    Op de terugweg even langs hotel Loraine waar Martin Luther King is vermoord. Is nu een museum en daar wordt voor de deur al 35 jaar geprotesteerd door een vrouw die we daar ook hebben gezien. Bizar!
    Even kort chillen in het hotel en daarna door naar The Majestic voor het eten. Zou sjiek hebben geklonken als het niet de Majestic Grill had geheten. Desondanks een zeer leuk restaurant met een allervriendelijkste ober die uiteraard in Amsterdam is geweest en ook gek is op mayonaise op de friet. Ik weet nu waar ze de naam Majestic vandaan hebben want de prijzen zijn koninklijk als je de tip van minstens 20% er bij optelt. Nu weet ik waarom het een royale tip heet.. beetje vroeg slapen. Morgen vroeg naar Vicksburg.. 3 uur 33 min. Rijden.