Fraser Island

May 21, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 16 °C

Kijk nou wie ik tegen ben gekomen: Elianne! 😊 We zijn direct op pad gegaan. 3 dagen en 2 nachten waren we even weg van de bewoonde wereld op Fraser Island. En het was fantastisch!

De groep was verdeeld over 4 jeeps. Omstebeurt mochten we rijden, zo gaaf! Als je over het strand rijdt lijkt er geen eind aan te komen, zo groot is het eiland. Je rijdt vlak langs het water en door geulen met zeewater. Door het bos rijden is een iets grotere uitdaging: over een smal zandpad met diepe kuilen. Gelukkig hebben we maar 1 keer echt vastgezeten in het zachte zand 😄

We sliepen in tenten op een dun matje. Niet echt comfortabel, maar hey, dat is deel van de ervaring 😌 We hebben 's avonds lekker gebarbecued en gedronken op de campsite. Erg gezellig! Om de campsite staat een hek om de dingo's buiten te houden. Gelukkig maar, want ze schijnen op mensen te jagen 😐

Op de eerste dag hebben we 2 meren bezocht en daar lekker gezwommen en op het strand gelegen. Een van de meren had water zo bruin als thee. Heel apart. Bijzonder is dat het water schoon genoeg is om te drinken.

Op de tweede dag is Elianne met een vliegtuigje over het eiland gevlogen. Heel gaaf! Vanuit de lucht zag ze de bossen, zandvlakten, meren en in zee haaien. Later zijn we naar de Champagne pools gegaan, waar het water tegen de rotsen slaat en de pools vult met water. Daarna naar boven gelopen op Indian Head voor een supermooi uitzicht over het eiland en de zee. Toen hebben we het bekende shipwreck bekeken. Als laatst een verfrissende duik in Eli Creek, waar je met een opblaasband naar beneden kan stromen met het bos om je heen.

De laatste dag zijn we naar Lake McKenzie gegaan. Misschien wel het witste strand en het helderste water dat ik ooit heb gezien: wow!