A 10-day adventure by Kineret & Yotvat Read more
  • Day 2

היום הוורד

April 7, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

עד היום לא ידענו שיש כל כך הרבה טיסות של וייז אייר והחלטנו לעלות על רובן.
    2 קונקשנים ארוכים אחד מהם תחת פתיתי שלג ברומניה והשני טרק בשדה התעופה הענק של מדריד.
    וכל זה עם בעל חולה (בשפת הגברים גוסס) והכי נורא, הוא לא יכול לדבר.
    אנחנו לוקחים את היום הזה כיום מנוחה ללא משימות שזה נדיר בימנו😉
    כשהגענו לשדה באיים לא חיכתה לנו מונית, שהרי אנחנו בסה״כ In A point in the Map 😁. אחרי כרבע שעה הצלחנו להעיר כמה נהגי מונית ספרדים משנת הלילה שלהם ולקחו אותו לדירה.
    בדירה הצלחנו תוך כמה שניות להבין איך להפעיל את הקוד ומצאנו צרור של כ10 מפתחות ואף אחד לא פתח את הדירה, עד שיוסי גילה שצריך לסובב את המפתח לכיוון ימין 🙃 לך תבין קרניים

• Day 2

היום הקדוש

April 7, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 18 °C

קמנו בעצלתיים, אכלנו ארוחת בוקר במסעדה של בית דירות בקרבת דירתנו. יטבת ומאיר שלחו לנו משימה לבדוק איפה ואיך נכנסים לדירה שלהם ב2 בלילה. לאחר שיטוט בGoogle maps וכל הטכנולוגיה האפשרית, החלטנו להרים את ראשנו ולבדוק פשוט איפה אנחנו יושבים והסתבר כמובן שזו המסעדה של בית הדירות של יטבת ומאיר.
    בהשכרת הרכב שאלנו להמלצת המקומית מה זורם היום בספונטניות. היא כמובן נראתה קצת נבוכה לגלות שהגענו עד כאן ואין לנו מושג למה. היא המליצה לנו ללכת לסוג של פסטיבל דתי. זרמנו ונסענו לעיירה אך מצאנו שבדיוק נגמר פסטיבל מטורף עם מיצגים והפנינג כמו שרק הנוצרים יודעים. חשתי הקלה מטורפת שלא הזמנתי עוד קפה הבוקר כך שהחמצה לא היתה עליי. הסתובבנו בין המתקנים שפורקו ויוסי חש את פומו חייו ולהזכירכם גם ככה הוא לא בקו הבריאות.
    לאחר מכן כנרת היתה רעבה אז המשכנו לעיירה נוספת מהממת בשם casa de los balcons עם סמטאות יפיפיות ובתים צבעוניים. פגשנו ישראלים ראשונים שהיא ארגנטינאית דוברת ספרדית ואחיה חי באיים הקנריים. קיבלנו מהם טונות המלצות והחשובה מכל היא פסטיבל הקדושים שמתקיים היום ב18:30 בעיירה.
    האכלנו את אמא ארוחת צהריים מעולה עם איך לא - דגים ואבוש אכל מרק גולש.
    ב18:00 החלטנו לשנץ כדי לצבור כוחות לנסיעה. לאחר ההשכמה הלכנו לחכות ללא נודע. חיכינו וחיכינו וכבר כמעט התייאשנו עד שהגיעו ראשוני התהלוכה. חבורה של אנשים פתטיים בכל הגילאים שנושאים בובות של קדושים שהראשון בהם היה עם טלית(איזה בלבול). בהמשך הוציאו כל מיני ספרי קדושה לאוורור ואפילו הוציאו את הקדוש מכל בכבודו ובעצמו- הצלוב.
    בהתנהלות של התערוכה הרגשנו שאנחנו נמצאים בעירה של בנות גילמור, ויש איזה ארוע קהילתי.
    בסוף התהלוכה הגיעה תזמורת צה״ל והיה וייב מטורף, נכנסו לקצב והתחלנו לצעוד איתם, יוסי היה צריך לשלוף אותי בכוח כי היינו צריכים לחזור לדירה שנמצאת בצד השני של האי, למי שנבהל מדובר בנסיעה של שעה ו10 דקות🙃

• Day 4

המפגש המרגש

April 9, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 19 °C

איזה כיף…
    נפגשנו עם יטבת מאיר ויצאנו לנסיעה מאתגרת בין הרים ובין סלעים. הנוף היה מקסים וכל אוטובוס שעבר בכביש עצר את התנועה כך שהיו לנו אין סוף נקודות תצפית.
    בצהריים התיישבנו במסעדה מקומית בכפר נידח באמצע כלום והזמנו מלא מנות עם רעב חלקי בלבד. למזלנו המלצרית או שלא הבינה חצי ממש שאמרנו או שגילתה רגישות וקיבלנו בול מה שהיינו צריכים. מאיר הגיעה עם משימה לאכול את התבשיל המקומי תפוחי אדמה מקומטים עם mocho תשאלו מה זה מוחו? גם אנחנו לא הבנו ובטח לא האמנו שהוא היה שם כל הזמן.
    בהמלצת טורמוס אינפורמיישן יצאנו למסלול הליכה שהיה סביר ותוך כדי הליכה ניתחנו באיזמל את מצב החברה הישראלית ולמרבה הצער פתרונים הולמים איין!
    אם חשבתם שכנרת מעולה בבחירת צימרים, השילוב שלה עם יטבת קטלני. הצימר מושלם עם נוף מהמממם וגינה מקסימה. יש לציין שמי שחשב שמציאת הצימר באינטרנט היתה משימה קשה, זה כלום לעומת מציאתו הפיזית. אך כמו הגן הנעלם מאחורי השער הסגור התגלה גן עדן קסום😊

• Day 5

80 גוונים של לבה

April 10, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 15 °C

השקמנו קום כרגיל ויצאנו ב13 לקראת עליות שמאתגרות את הקאלץ ( לצעירים שביננו זה רכב דינוזאורי שעובד על הילוכים).
    מאיר המדריך המקומי הבטיח לנו שנמצא בפארק 80 גוונים של לבה מתוך 100 סוגי לבה קיימים . כמו כן, הוא חזר וביקש לא לשאול שאלות עומק, אך לא היה צריך לשאול כי הגוונים וצורות הסלע דיברו בפני עצמם. הרגשנו כמו בתמנע אך בסדרי גודל אחרים לגמרי.
    פסגת הטיידה שנראית מכל עבר באי, נאלצה לוותר עלינו. בגלל הרוחות העזות.
    עברנו למסלול טיול אחר ומצאנו מקום נדיר עם מעט רוח לארוחת צהריים ב 18:00. הכוונה היתה לראות את השקיעה בפסגת ההר אך גילינו אחריות והחלטנו לא להיתקע בירידות בלילה.
    כשסיימנו את הטיול עברנו ליעד המרכזי של היום- לקנות גלידה! וגם לצפות בשקיעה. ירדנו בירידות מאתגרות (הפעם את הברקסים) והגענו לעיירה מקסימה בשם Garachico המכונה עיר הגלידות. השקיעה לא היתה הצד החזק לעומת הגלידה ובית הקפה המקסים עם שולחנות החבית שממוקם על סלעי לבה על הים.
    בסיור לימודי שערכנו ראינו עצי חנוכיה, כנסיות עתיקות והופתענו לשמוע שאנחנו הולכים על איזור שעד לפני 100 שנה היה מכוסה בים ושאנחנו עומדים על אדמת לבה.

• Day 7

מן הפח את הפחת

April 12, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 27 °C

יום קשה עבר עלינו שהתחיל ביציאה מהדירה ב7:30 ונתקענו בשיא עומסי התנועה של טנריף.
    כשהגענו לתחילת המסלול בadeje מכה קשה נפלה עלינו - נאלצנו לחנות בחניון בתשלום (להזכירכם אנחנו בpoint on the map).
    למרות שלא היה לנו ביטוח לספורט אתגרי יצאנו למסלול עם קסדות והוראות קשוחות במסגרתן אין לעצור יותר מ10 דקות בין נקודות 10 ל12. בסוף המסלול של הקניון המרשים ציפתה לנו אטרקציה של מפל מהגבוהים בטנריף ( לפחות שתים וחצי מטרים). ניסינו כהרגלנו לבצע סדרת סלפי אך המשגיח גירש אותנו כי היינו באיזור כבר 8 דקות. בדרך חזרה היו קטעים שיטבת נאבדה לנו עקב מחקר מעמיק על חיי המין של הקרפדות.
    לאחר מכן קפצנו לאילת - עיירה נושקת על חוף ים מלאה מקומיים ותיירים שעורבבים במיץ של האיכס. ברחנו משם במשא לחיפוש צבצבים לשנרקל איתם. מצאנו חוף מקסים עם סלעי לבה עשיר בסרטנים, שם התחיל התצלום של פרק ב׳ לסרט של יטבת ״חולה על סרטן״ ( רק אלו האדומים עם הגב הכסוף).
    לאחר מכן, מצאנו חוף מקסים, מוגן מגלים וארע ארוע מכונן - יוסי נכנס עם שנורקל למים! מאיר ואני הצטרפנו ומצאנו כמה דגדים חביבים.
    יש לציין שבזמן שיוסי ואני התלבשנו, יטבת ומאיר תחקרו מקומית ומצאו שפספסנו את שעת הצבצבים שנוהגים לצאת לסלעים מידי יום בדיוק בין 16 ל17.
    בדרך חזרה לדירה בעודנו מתרגשים לקראת ארוחת הערב המסכמת של האי טנריף, חלקנו מפנטזים על mojo ורדה וחלקנו על mojo רוחו, קצה נפשו של הקלאץ שהועמסה בעליות יום האתמול, תוך כדי בריחות קשים של שריפה שגברו על ריחות הים הרכב נעצר ושבק!
    כשחשבנו שהגענו לתחתית השפל - קימה מוקדמת, תשלום על חניה, הליכה מפרכת עם קסדות מיותרות, וקלאץ שרוף, המדריך הסביר שהכל היה מתוכנן . יוסי הצליח לנסוע את המטרים האחרונים לתחנת הדלק שהיתה ממוקמת בקרבת שדה התעופה. בתחנת הדלק היתה מסעדה שסגרה את הפינה של ארוחת הערב, הרכב שהיה ריק מדלק הועלה לגרירה. מונית שכאלו חיכתה לנו בתחנה לקחה אותנו לחברת ההשכרה שנתנה לנו רכב חדש עם מיכל מלא.

• Day 8

La gomera ושלא יגמר

April 13, 2023 in Spain ⋅ 🌬 22 °C

לאחר היום האינטנסיבי, החלטנו לעבור לאי יותר רגוע, מרוחק ומבודד. עלינו על מעבורת ושטנו בטילטול לla Gomera.
    הגענו לאי ירקרק ויפיפה, עטוף במטעים שגדלים על טרסות. נסענו לעיירה Hermigua שם חיכתה לנו הדירה שלנו וקפצנו לאחד מסניפי SPAR של המקום🙃. לאחר התארגנות, המדריך לקח אותנו לסיור חופים. אל החוף הראשון הגענו ברכב ואילו לשני המדריך החליט לקחת אותנו בדרך הידועה בשמה ״דרך המטעים״ . סיימנו את סיורנו בחושך כמובן וחזרנו ישירות לדירה לאכול אורז עם ירקות משובח שיטבת ומאיר הכינוRead more

• Day 8

המפל הנעלם

April 13, 2023 in Spain ⋅ 🌬 21 °C

קמנו מלאי מרץ לכבוש את יערות הגשם של הפארק הלאומי ב La Gomera .
    הלכנו לתצפית שקופה והרגשנו בגג העולם😃
    אחד המסלולים שטורמוס אינפורמיישן המליצו כלל מפל. בנוסף לצפיות הנמוכות שהיו לנו בנושא מפלים באיים הקנריים, נציגת השירות של הטורמוס הודיעה שהמפל אינו אתר חובה.
    כמובן שלמרות הכל הלכנו למפל וחשבנו לעצמנו בדרך כמה נמוך זה לא להיות???? שהרי מדובר על אחד מאיזורי המפלים של האיים הקנריים.
    יופים המהממם של היערות והצמחים המגוונים שפגשנו בדרך וכמובן שהחברה הנעימה כיפרו על עליבות המפל וכרגיל היה ממש ממש כיףףףףף.
    כפיצוי על מסעדת תחנת הדלק של אתמול, קינחנו את היום בארוחת פרידה חגיגית מהמרמורים. המסעדה המומלצת היתה מעוללללה והיא היתה ממש ממול לדירה שלנו😉

• Day 9

הפרידה המרגשת

April 14, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 21 °C

קמנו לבוקר אחרון עם המרמורים. ויצאנו לעיר הבירה של לה גומרה San Sebastián. המדריך המקצועי לקח אותנו בכל הנקודות בהן כריסטופר קולומבוס שתה, ישן, התארגן ואפילו השתין (למרות שעל הנקודה הזו אין הסכמה רחבה של כל ההיסטוריונים) לפני שהוא יצא למסע ההסטורי של חייו לגילוי אמריקה.
    כמובן שגם אנחנו לקראת ההפלגה במעבורת לגילוי טנריף, אכלנו גלידה טעימה.
    המעבורת חזרה היתה רגועה יותר ומהירה יותר מהדרך הלוך.
    בטנריף בעיירה שנקרא לה לצורך העניין אילת, ישבנו במסעדה מקסימה וטעימה
    ועם כוס מיץ טובה ירדנו לים לפרידה המרגשת.