• Buen Camino

July 28, 2017 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

I dag startede vi blødt ud efter den lille pause i går, hvor vi ikke fik lavet andet end at restituere. Vi gik nemlig kun 25 kilometer. Det var også fordi at vi gerne vil sove i en by der havde et supermarked, så vi kunne lave billig aftensmad - og så var 25 kilometer lige det muliges kunst.

Da vi er på de sidste 100 kilometer er der ekstra mange mennesker på vandreruten. For at få beviset for at have vandret Caminoen behøver man nemlig kun bevise at man har gået de sidste 100 kilometer. Det betyder også at der er mange mennesker der lige er ankommet og begynder at vandre nu her. Vi skal derfor være tidligere afsted og tidligere fremme ved Herbergerne for at være sikret et værelse. Det betyder også at man møder mange flere mennesker. Det i sig selv er meget fedt, men vi har fået lidt spat af at sige: ''Buenos Dias, Buen Camino'' (Godmorgen, God Camino), til alle vi møder - for det gør man hernede.

Vi har planlagt de sidste par dages vandring og har desuden fået bestilt et dejligt hotel til når vi ankommer i Santiago de Compostella, hvor vi forventer at ankomme om aftenen d. 30 Juli (i overmorgen). Nu går vi tidligt til køjs med kun 69 kilometer igen, så vi kan komme tidligt op og i gang med dagen i morgen.