• Ankomst til Lucca

May 1, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 19 °C

Efter en lang nat med kun 2 timers søvn ankommer vi til Pisa Lufthavn klokken 8 om morgenen. Baggage Claim tager kun cirka 8 sekunder, hvorefter vi begiver os mod togstationen, og hopper på et tog til Lucca. Lucca er en skøn lille middelalderby i hjertet af Toscana.

Vi finder en hyggelig plads med en masse turist-restauranter og beslutter og for at finde noget mere autentisk. Vi takker nej tak hos en skuffet tjener og tager ud til de hyggelige baggårde for at finde noget mere lokalt. Her ser vi en virkelig hyggelig lille butik, der åbenbart har en restaurant i bunden. Vi takker ja tak til at spise her, og til vores 'gru' bliver vi ledt ud på den store plads hvor den selv samme tjener fra før tager imod os. Pinligt. Vi blev lokket lige i turistfælden - og maden smagte også deraf (altså... De serverede Spaghetti Bolognese sååå... Til jer af jer der har høst historien - i ved hvorfor det er et problem).

Vi tog en lille 3-timers lur på vores B&B, og til aften rådførte vi os hos receptionisten. Hun henviste os til et fantastisk lokalt Osteria. Virkelig lækker mad. Vi spiste Peposo dell'Impruneta. Oksekødsgryde med salvie, tomater,og rødvin serveret med en form for Safron/Ris budding, af en art. Super lækkert.

I morgen går turen til Altopascio - kun små 18 kilometer.