• Lucca - Altopascio

May 2, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 16 °C

Vi vågnede klokken 08:30, fik noget god morgenmad og tog indtil midtbyen for at købe lidt ind til frokost på turen. Foccacia med en Hvid Trøffel Paste og Mozzarella ost. Herefter tog vi afsted igennem det smukke landskab. Hyggelige små middelalderlandsbyer og flotte marker krydsede vi, indtil vi mødte vores første 'Pilgrims-Ven'. En venlig Italiener der også vandrede Via Francigena. Hvem ved, måske møder vi ham igen.

Altopascio Er ikke noget at råbe hurra for. Der er nogle hyggelige farverige italienske huse, men ellers er det en ret død by. Vi fandt en hyggelig Familieeget restaurant kaldt La Loggia. Martin fik Spaghetti med noget Hummer, og jeg fik familiens egen opskrift: Spaghetti Pirata: Spaghetti med Oliven, tomater, chili, kapers og persille. Det var super lækkert.

Et par glas rødvin senere, og nu ligger vi lidt trætte i vores seng. Det var kun omkring 20 kilometer i dag, men vi kan alligevel godt mærke i kroppen, at vi lige skal igang.

I morgen skal vi til San Miniato - en 30 kilometers tur gennem smukt landskab.