Hoi an 3 - Marble mountain brommerrit

June 26, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 33 °C

Brommertime! Vandaag voor t eerst zelf een brommer gehuurd. Het was even zoeken naar een groter exemplaar waar we met zn allen comfortabel op pasten. De familiebrommer genoemd, formaat 'ook geschikt voor Guido'. Het was even wennen om deel te nemen aan het verkeer, maar al snel reed Guido luid toeterend door de stad. Het te voet oversteken is overigens inmiddels een eitje en zelfs Annabel steekt al zelfverzekerd haar hand op terwijl we gewoon de straat oversteken.
    Na een klein half uurtje rijden kwamen we aan bij Marble Mountain. Een berg van marmer en kalksteen met tempels en grotten. Hoewel de paden overwegend netjes aangelegd waren, was het soms best een avontuur met Annabel om sommige grotten in of uit te komen. Er werd weer een hoop gezweet en gepuft boven op de berg, maar uiteindelijk hebben we er toch 2 uur doorgebracht en alles kunnen verkennen. Weer beneden, onszelf beloond met een ijsje. What's next? Even kijken of er nog een geocache in de buurt ligt! Kak, boven op die berg waar we net vanaf kwamen... Dan maar een andere. Zo reden we naar het stranddorpje An Bang, om uit te komen bij een lokaal hip strandtentje. Meteen maar wat gegeten voordat we weer terug naar Hoi An gingen.
    In Hoi An nog even het oude centrum in. We hadden de oude Japanse brug namelijk nog niet gezien. Dat bleef ook zo, want de Japanse brug hadden ze in de steigers gehangen vanwege restauratie. We denken dat ie heel mooi is... wordt...🤔
    Ow! En ik heb alvast een cadeautje uitgezocht voor mezelf. Altijd handig om nog 3-4 weken 2 grote lampionnen met je mee te zeulen. Blij mee!