Satellite
Show on map
  • Day 9

    Sedona dag 7

    April 28, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

    Langzaamaan komt het einde van mijn verblijf in Sedona in zicht...

    Vanochtend iets later opgestaan. De winkeltjes in Jerome gaan in deze vermeende hippie enclave pas om 0930 open.

    Om 0945 was ik, na een rit van 35 minuten, boven op de berg aangekomen. Het kopen van een parkeer ticket lukte niet helemaal, maar een mevrouw verwees me naar het politiebureau. Daar kon je een ouderwets handgeschreven kaartje kopen voor op je dashboard.

    Jerome is een oud mijnstadje. En beslaat nu eigenlijk nog twee straatjes met winkeltjes en diverse tour bureautjes die 'ghost-tours' aanbieden. De stad is om de haverklap afgebrand, veel criminaliteit en meisjes van de nacht die 80 bezoekers per avond hadden, kortom: allemaal ellende waar spoken op af komen. Of blijven hangen. Enfin.

    Ik had al snel de kaleidescopen winkel gevonden en een mevrouw die er werkte had het idee dat ik wel eens wat zou kunnen gaan kopen en dat had ze akelig goed gezien.

    Vervolgens bij een koffie tentje eindelijk eindelijk normale koffie gedronken, heerlijk bakkie espresso die ik op een bankje, al mensen kijkend, heb opgedronken.

    Daarna nog even het museum bezocht, voor twee dollar kon dat geen kwaad. Leuk en veel oude memorabilia.

    In de middag terug gereden naar Sedona. Korte stop bij uitzichtpunt 'Lovers Knoll'. Het water gister beviel goed, dus ik besloot naar Crescent Moon picnic site te gaan. Dit ligt aan dezelfde creek als waar ik gister was, maar iets lager.

    Hier ook het verkoelende water in geweest en een stukje stroomopwaarts gelopen. Wederom een ontmoeting met en een kolibrie en een black hawk, heel bijzonder!

    Zometeen zoek ik de tapas bar op die hier dicht bij het hotel zit. Morgen nog maar eens een flinke hike!
    Read more