Satellite
Show on map
  • Day 17

    Scottsdale dag 1 - avond

    May 6, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

    Ik heb een hoop bijzondere dingen meegemaakt deze vakantie maar dit was wel even een cultuur schock. Op een half uur rijden van Phoenix ligt Carefree. Geen idee waarom het zo heet maar het kwam een beetje over als Lloret of Salou maar dan Southwest. Ik had hier dus een rodeo avond ontdekt.

    Bij de deur stonden drie beveiligers. Mijn rijbewijs vonden ze maar gek maar ik kreeg toch toegang. Ik kwam in een uit de kluiten gewassen café, kantine, feestzaal, met groot terras en ik denk dat er uiteindelijk wel 350 man aan bezoekers was.

    Even acclimatiseren met een burgertje in een hoekje. Toen om 1800 een extra polsbandje gekocht om de rodeo vanaf de tribune te kunnen bekijken.

    Om 1900 een plekje op de tribune bemachtigd omdat de barvrouw zei dat het akelig druk kon worden. Om 20:00 begon het spektakel. Maar eerst met de hele tribune bidden voor de veiligheid van alle deelnemers.

    En daarna een mevrouw die het volklslied zong terwijl een andere vrouw op een paard steeds harder rondjes door de arena rende.

    De deelnemers konden zich voor 40 dollar inschrijven (ik heb oprecht getwijfeld) en het niveau van de deelnemers fluctueerde. Toen 1 van de deelnemers op zijn rug viel en niet meer zelf op kon staan begreep ik dat het best handig is om alleen op vakantie soms naar je verstand te luisteren.

    Na wat volwassen goede en minder goede deelnemers ook nog wat kinderen op schapen, die stuk voor stuk jankend op de grond eindigden.

    Mijn gekkigheidsmeter zat wel weer vol in de pauze, ik had het vermoeden dat het tweede gedeelte een herhaling van zetten zou worden dus ben ik met een lach op mijn gezicht de Jetta in gestapt.
    Read more