Dag 15 - De laatste etappe

October 11, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 28 °C

Vol verwachting stonden we vanochtend op om vandaag de reis te maken naar Siargao (onze laatste etappe in de reis).

We schoven aan bij het ontbijtbuffet. Net Van der Valk.

Toen was het 9:00 uur en we hadden nog 3 uur tijd te dooien. Op het dak van het hotel (op etage 16 - holy moly) was een zwembad. Sponsje wagen dan maar!

De zon stond op standje 1000 en na 30 minuten zwemmen moesten we weer naar binnen om te voorkomen dat we zouden verbranden.

We pakte onze koffers en deden nog even een koffietje in het gebouw. Toen pakte we de taxi naar de airport. Heerlijk muziekje draaide de chauffeur, maar helaas kon Shazam ons niet helpen aan de nummers.

Aangekomen op de Airport stond er op het bord “Last Call Check-In” voor onze vlucht. Huh das vreemd, we vliegen pas over 2,5 uur. Voor de incheck schoven we aan in de verkeerde rij waar we véél te lang moesten wachten. Een stel voor ons hadden 2 mega surfboarden mee en kregen de mededeling: helaas pindakaas deze kunnen niet mee met de vlucht. Een hoop heisa verder en een verdrietig stel die echt hun spullen moesten achterlaten, konden wij eindelijk inchecken. Foutje bleek de Last Call te zijn. Gelukkig we hadden dus gewoon alle tijd.

Sharona had het niet vet en nog steeds behoorlijke klachten van de voedselvergiftiging.

Dus besloten onszelf te trakteren op een heerlijk halfuurtje massagestoel. Ik weet niet zo goed of het lekker was of een marteling. Het lag ergens in het midden.

De vlucht ging voorspoedig. En we kwamen aan op weer een heel klein schattig vliegveldje in Siargao. Het was nog een half uurtje rijden met een busje voordat we onze bestemming bereikte. Wederom draaide ook deze chauffeur heerlijke plaatjes. De feeststemming zat er al weer helemaal in.

Aangekomen bij ons resort werden we warm verwelkomt door Mingo de hond. En we kregen we een korte rondleiding van Remiel de host. We waren vanaf nu onderdeel van de Soultribe FAMILY.

De rondleiding was erg overzichtelijk want het resort bevat 4 strandhuisjes en 2 villa’s. Een beetje verbaast waren we dat we een villa kregen. Ook weer een prachtige locatie om te verblijven.

We besloten even een klein snackje te eten op het resort en onze plannen voor de komende dagen door te spreken.

Scootertje huren
    Morgen surfles
    Yoga en massage

Rond 18:30 was er een TukTuk voor ons geregeld zodat we naar het centrum konden “General Luna” om daar een hapje te eten.

We aten echt de lekkerste tonijn ooit. En al het eten was verrukkelijk. Tijdens het eten hadden we Whatapp contact met David de Surfmeneer die ons laat gaat geven.

“5:30 am morgen?” - David

Hij meende het serieus. Dan zijn de golven het beste en schijnt de zon nog niet zo fel. We onderhandelde nog wat over het belachelijke vroege tijdstip.

“6:30 am?” - David

“Oké laten we in het midden uitkomen 6:00 am” - wij

Na het eten struinde we nog lekker wat rond door het stadje. Rens kocht een shirt.

En nu liggen we in bed want morgen gaat de wekker 5:30 uur om lekker te gaan surfen.