Dag 16 - Harde golven, zachte ballen

October 12, 2023 on the Philippines ⋅ ⛅ 29 °C

Met een beurse borstkast liggen we na te genieten van dag 16. Vanochtend ging de wekker om 05:30. De mensen die mij, Rens, een beetje kennen weten dat dat niet mijn moment van de dag is. De reden van deze vroege wekker: lekker surfon!

Toen we uit ons huis stapten stonden daar twee jongens op ons te wachten, David en Lapit. Het resort had borden voor ons en die werden op de scootertjes geknoopt. We reden naar General Luna waar het op het strand al een enorme drukte was. Het surfen gaat hier anders dan we in Frankrijk en Portugal gewend waren. Je vertrekt met een pendelbootje naar dieper water en hier pak je de golven.

De surfplanken waren ook iets meer voor gevorderd. Al met al beetje schakelen dus. Rens had samen met Lapiti al snel de slag te pakken. Maar de darm-malaise had toch zijn weerslag op het energie-niveau van Roon. Ze moest dus rustig aan doen.

Het was een leuke ochtend en de tijd vloog voorbij en te snel kwam de boodschap dat de veerboot er weer was. Terug naar het strand, terug naar de scooter, terug naar het hotel voor een span schone droge kleren om weer de scooter op te klauteren naar onze volgende bestemming: Het ontbijt bij Goodies.

Dit is een eettent met ook nog een foodtruck, een beachbar en een winkeltje. De tahini bowl en fruit bowl smaakten naar meer dus wie weet morgen weer.

Daarna nog wat doorgereden met de scooter naar Cloud 9. Dit beloofde het Surf walhalla te zijn van het eiland. Naar ons idee wat verlaten. Maar misschien zijn we wat veeleisend...

De buikjes begonnen al weer te rammelen en we hadden gister een leuk tentje gespot en die gingen we proberen terug te vinden. Dit lukte ons zeer goed en al snel zaten we aan een 'Hangover Cure' sapje en een Mangoshake. Sharona zag iemand een lekkere tosti wegkanen en dacht: dat kunnen wij ook. Nou mensen: de lekkerste tosti ooit! Dikke plakken brood, dikke lagen kaas. Ook deze smaakte naar meer!

Na deze heerlijke lunch reden we terug naar het resort. Hier hebben we een niet zo verkoelende duik in het kokende zeewater genomen en lekker aan de teint gewerkt.

In de late middag hebben we nog een lekkere massage ondergaan. We werden goed aangepakt door de meiden!

Voor het eten hadden we ons voorgenomen daar te gaan zitten waar het gezellig leek en ik kan je vertellen: dat legde ons geen windeieren! We belandden bij een Italiaan en er zat een lange tafel vol Italianen druk te eten toen we binnen kwamen. Hier zitten we goed. Het eten was zo fantastisch geweldig: lekkerste tonijn carpaccio ooit, lekkerste pasta carbonara ooit en gehaktballen zo zacht, we breken ons hoofd over de bereidingswijze. Een goede fles wijn en een fijne tiramisu toe maakten dit diner compleet.

Om het te vieren in het winkeltje er naast ook voor Rens een bucket hat gekocht en het kindje wou ook nog een sleutelhanger. Sharona kocht twee mooie oversized surf shirts.

Omdat het zo goed beviel hebben we de wekker voor morgen weer op 05:30 gezet. Golven, here we come.