Dag 17 - Big Momma

October 13, 2023 on the Philippines ⋅ ⛅ 27 °C

Daar ging de wekker wederom om
    5:30 uur om ons te wekken voor een ochtend surfen.

“Wat doen we onszelf toch aan?” Was één van m’n eerste gedachtes. Maar heeey we zijn hier nog een paar dagen. In Nederland kunnen we niet zo gemakkelijk surfen. Dus we nemen het ervan!

David en Lapiet kwamen ons weer ophalen en we scooterde samen naar de verzamelplek voor alle surfdudes en -dudinnen.

Met het bootje een paar minuten de zee op en daar zijn de golven. Ze zagen er van een afstandje al indrukwekkend uit. En dat waren ze!

Rens ging weer mee met Lapiet en Sharona (ik) werd op sleeptouw genomen door David.

Ik kreeg direct een paar veiligheidsinstructies mee.

“If I say Big Mommo GO DOWN, than you throw away your board en dive in the water”

3 seconde later David: BIG MOMMO GO DOWN

Oke hup, bord weg. En onderwater duiken.

Veel te veel seconde later kwam ik weer boven water snakkend naar lucht.

David noemde het een “wake-up call” en ik moest voortaan eerder en dieper duiken om te voorkomen dat ik (zoals hij het noemde) in de wasmachine van de golf terechtkwam.

Gelukkig ging het de keren daarna een stuk soepeler. Het ontwijken van de enorme golven. Het surfen daarentegen was knap lastig.

Zowel Rens als ik hadden het zwaar vandaag. We slaagde er allebei in om 1 keer een goede rit staand te maken op het board. En verder was het vooral héél veel proberen, vallen en weer peddelen.

Na 1,5 uur surfen stapte we met verzuurde armen van het peddelen weer op het bootje wat ons naar de kust bracht.

We reden naar het resort, friste ons op. We trokken allebei ons meest toeristische outfit aan. Allebei een shirt en hoedje van hier.

Daarna reden naar het ontbijt tentje waar we gisteren ook gegeten hebben. We bestelde zo ongeveer hetzelfde + een chocolade cake.

En om de outfit nog completer te maken kochten we in een souveniertje winkeltje allebei dezelfde slippers omdat ze HEMELS liepen.

Daarna besloten we vandaag een eilandtour te maken. 1 uur en 15 minuten zou het duren om van de ene kant naar de andere kant te scooteren.

Onderweg zagen we vooral echt prachtige natuur. Grote planten, enorm veeeeeel palmbomen en prachtige views over de zee.

Ook moest ik achterop de scooter een traantje laten toen we door de lokale krottenwijken scooterde. Vol huisjes (wat je eigenlijk geen huizen kan noemen). Wat bizar dat er hele gezinnen in wonen. Waarschijnlijk slapen ze op de grond. En wat als het keihard regent net als de afgelopen dagen…Waarschijnlijk wordt er dan flink gebeden of het “huisje” alsjeblieft blijft staan. Ik was ontroerd over hoe goed we het hadden.

Na iets meer dan een uur kwamen we aan bij het surfstadje Pacifico. Mega klein, maar we vonden hier wel een tentje waar we even wat konden lunchen. Een hamburger + als dessert onze favoriete banaantjes in soort van loempia.

We reden terug. Allebei de helft. En bij terugkomst deden we een bakkie bij het tentje wat we hebben benoemd als onze stamkroeg. Daarna reden we door naar het resort om even een power nap te doen.

Vervolgens hebben we vanavond gegeten bij “Warung” een restaurant met een Indonesische keuken. We kozen allebei een gerecht met rendang. We kregen ook de optie om op de valreep nog gebruik te maken van de happy hour. 2 cocktails voor de prijs van 1. Ik was een beetje verbaast dat je dan ook echt 4 cocktails op tafel krijgt haha. 2 per persoon. Rens vond dit overigens niet meer dan logisch.

Na het eten reden we weer door naar onze stamkroeg waar een leuk bandje speelde. We hoopte nog een feestje mee te pakken, maar rond 22:00 uur was daar nog steeds niet zoveel te beleven dus besloten we door te rijden naar het resort. Mag je concluderen dat je oud wordt als 22:00 te laat wordt?

Nu ligt Rens op bed met een LITER bier want (1) ze hadden geen kleinere flesjes (2) we zouden ‘m delen maar ik haakte af.

Verdrietige nieuws:

Morgen breekt onze laatste echte vakantiedag aan. Want de dag daarna vliegen we naar Manilla en de dag daarna naar NL terug.

Dus plan voor morgen: FLINK BIJKLEUREN.