• Day 8

Ko Phi Phi Lay, Phi Phi Don & Bamboo

December 29, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Gisteren hadden we de luxe van een privétour met longtail boat en eigen kapitein, vandaag waren we 'gewone toeristen' en dat hebben we geweten..

Het begon allemaal al bij ons eigen hotel, want we stapten in een verkeerd taxibusje in en daar kwamen we pas bij aankomst achter. Op een plek met duizenden toeristen moesten we opzoek naar de juiste groep. Gelukkig werden we goed geholpen en was dit snel gedaan.

Met 50 mensen werden we in een speedboot geduwd en was de lol er al snel van af. Met 750 PK knalden we over het azuurblauwe water en flitsen we langs allerlei eilandjes om uiteindelijk bij het eiland Phi Phi Lay uit te komen.
    Wat zich daar afspeelden was met geen pen te beschrijven. Blijkbaar heeft Leonardo di Caprio daar een scène gespeeld in de film 'The Beach', het was schandalig druk. Dit was de droomvlucht maal honderd. Over houten vlonders werd vee naar voren geduwd om een strand vol idiote toeristen te zien. Hier waren wij helemaal klaar mee.

Gelukkig hadden we de speedboot gehaald, want er werden door alle drukte hele families uit elkaar gerukt. Mensen sprongen nog net niet van boord uit paniek, niet wetende wat te doen met de situatie. In Nederland had het eiland hoogstwaarschijnlijk uit veiligheidsoverwegingen tijdelijk afgesloten geworden, maar hier bleven toeristen de wei ingeduwd worden, de een nog dommer dan de ander.

Gelukkig mochten we niet veel later met een legitieme reden van boord springen om te zwemmen. Vervolgens gingen we snorkelen en dat was verassend leuk. Er waren veel vissen te zien!
    Na het snorkelen gingen we lunchen op Phi Phi Dan, het grootste eiland van Ko Phi Phi. Een leuk eiland, dat uiteraard veel te druk was. De luch was goed, vooral de kippenpootjes.

Via Monkeybay zijn we naar Bamboo Island gegaan voor een stranduurtje. Een heerlijk eiland én gedurende de middag werd het hier steeds minder druk.
    Leonardo Di Caprio heeft vast een leuke tijd gehad op Ko Phi Phi, maar Leo was alleen, wij niet..
    Morgen lassen we een relaxtdagje in om even van alle prikkels bij te komen.