Zonnen, eten en slapen

December 30, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 25 °C

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Zo hebben we lekker uitgeslapen, laat ontbeten en zijn we aan het zwembad gaan liggen.

Tussendoor hebben we nog een wandeling over het strand gemaakt en zijn de nabij gelegen pier op gelopen. Hier werd op kleine schaal lading overgeslagen van tuk tuks op longtail boten. Een groot deel met bestemming Railay Beach, een baai die zo'n 15 minuten varen is vanaf de pier.

We hadden het idee om morgen naar Tiger Cave te gaan, een indrukwekkende tempel op een bergtop. Een scooter huren was aanvankelijk het idee dus deden we een testrit . We besloten toch maar een privéchaffeur in te huren. Dat kost ons 1200 bath, omgerekend zo'n €32.

De vriendelijke vrouw die ons hielp was een ladyboy, een van de velen die we deze reis zijn tegengekomen. Wij hebben het idee dat dit redelijk breed wordt geaccepteerd in Thailand, wat mooi is. Echter stellen we ook de vraag hoe hier in het Islamitische zuiden van Thailand naar gekeken wordt.

Morgen is het oud en nieuw, zes uur eerder dan in Nederland. Wij kiezen ervoor om dit te vieren in een strandtent naast het hotel en niet tussen de vele dronken toeristen in de nabijgelegen plaats Ao Nang. Wij willen dit feest graag met de lokale bevolking vieren, zodat het een bijzondere ervaring wordt.

Maar voordat de champagne ontkurkt kan worden sluiten wij het jaar af met 1260 treden om daar een prachtig uitzicht te hebben bij de tempel Tiger Cave.

Via deze weg wensen we iedereen alvast een fantastisch 2023. Dat al jullie dromen mogen uitkomen!!