Satellite
Show on map
  • Day 10

    Oudjaarsdag en Tiger Cave

    December 31, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

    Vandaag gingen we allereerst naar Tiger Cave. Hier is een uitkijkpunt waar je prachtig zicht hebt op de regio Krabi en dat zag vooral Thomas zitten.

    Klimavontuur Thomas:

    Boven aan de top schitterde Boedha. Ik vond dat ik het jaar moest afsluiten met een goede workout, een workshop zelfkastijding voor beginners. Het was 33 graden en de traptreden waren zeer hoog, allesbehalve de trap van de koopgoot dus.
    Daar ging ik, blind als een paard en in een goed tempo schoot ik omhoog. Rond de 500e trede werd ik onaangenaam verrast door een kudde onbetrouwbare apen die langs me heen scheerden en opzoek waren naar vooral heel veel spullen. Omdat het de 500e traptrede was en ik half hallucineerde, waande ik mij in de Jungle Book en was het wachten op Koning Louis die mij een welverdiende banaan zou toespelen. Omdat ik wist dat Mogli daadwerkelijk werd ontvoerd en ik daar alles behalve zin in had tijdens mijn vakantie, schroefde ik het tempo op. Het resultaat was dat ik doodop boven kwam, daar was het uitzicht adembenemend!
    Op de terugweg sloot ik aan bij twee Zweedse gasten, omdat ik niet alleen langs de apen wilde.
    Deze hadden het tempo er lekker in, helemaal mooi. Na 2000 treden merkte ik dat mn kuiten aan het trillen waren en ik een beetje moe werd. Toen de Zweden mij vertelde dat ze in het leger zaten vielen enkele puzzelstukjes samen. Enfin, ik had het gehaald! Michelle stond mij beneden vol trots op te wachten en ik werd getrakteerd op een drankje!

    We hebben 2022 afgesloten op het strand bij ons hotel. Dat was lekker kleinschalig en gezellig. Beste wensen iedereen!
    Read more