Good Times

August 21, 2016 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Op Pangkor vinden we precies wat we op de Perhentian eilanden maar niet konden vinden. Oneindig veel rust.

Het eilandje Pangkor ligt ongeveer halverwege tussen Kuala Lumpur en Georgetown. Het strand is mooi en er zijn genoeg hangmatjes om in weg te kruipen. Hier en daar zijn er wel wat lokale eettentjes, maar niets dat onze nachtrust zal verstoren. De toeristen die er zijn komen voornamelijk uit Maleisië zelf. Pangkor is precies wat we zoeken.

Op Pangkor doen we niks. Niks behalve lezen, luieren, zwemmen en hornbills spotten in de bomen op het strand. Het zijn heerlijke dagen. 's Ochtends wakker worden, yoga doen (oke, dat heb ik maar 2 keer gedaan, haha!), een goedkoop ontbijtje van nasi lemak scoren, luieren in een hangmatje op het strand, lunchen bij daddy's cafe, nog meer luieren op het strand, kijken naar de lokale kids die zich via een autoband aan een touw het water in laten vallen, zelf nog maar eens de zee inrennen als de hitte ons te veel wordt, een vers 'zonsondergang' fruitsapje bij daddy's gevolgd door een rijsttafel bij het lokale Thaise restaurant, en afsluiten met How I Met Your Mother op onze kamer, tot vroeg in de avond onze ogen alweer dichtvallen.

Wat is het heerlijk om even écht niets te doen en alle boeken te lezen die je altijd al eens hebt willen lezen. Zo veel te slapen dat je iedere ochtend fris en uitgeslapen wakker wordt zonder een wekker te zetten. Geen alcohol maar fruitsapjes te drinken (alhoewel, we hebben al bijna de hele maand geen alcohol gedronken!). Van de ene op de andere dag ineens drie keer per dag hetzelfde kaartspelletje te spelen. Maar vooral: in zulk goed gezelschap te verkeren dat het altijd gezellig is en niets moet en alles mag.

Pangkor was voor ons een broodnodige vakantie. We zijn weer helemaal opgeladen en hebben nieuwe plannen gemaakt. Helaas betekent dat ook afscheid van Joyce.. Zij heeft Indonesië op de planning staan met een ander vriendinnetje, wij hebben besloten een andere kant op te gaan (ons vliegticket naar Sumatra ten spijt). Het was zo fijn en leuk om een vriendin, iemand van thuis, zo dicht bij te hebben. Samen relaxen, praten over de toekomst.. Dankjewel lieve Joyce, vond het geweldig dit met je te delen!

Dan onze plannen. Als er één ding is wat we het afgelopen jaar hebben geleerd, is dat je moet durven af te wijken van je plannen. Soms voelt het originele idee gewoon niet (meer) goed. In ons geval bekroop ons tijdens onze tijd in Maleisië steeds meer het gevoel dat we weg wilden van het massatoerisme die het hoogseizoen in dit deel van de wereld nu eenmaal met zich meebrengt, omdat Maleisië en Indonesië de enige landen in de regio zijn die géén regenseizoen hebben in juli en augustus. We kregen steeds minder zin om Sumatra, Java en alle andere eilanden die we tijdens ons eerste bezoek nog niet hadden aangedaan te bezoeken. En daarbij: onze 'geplande' terugkomst datum -precies 12 maanden na ons vertrek- nadert in rap tempo.. Wat willen we eigenlijk?