De stad waar iedereen blijft hangen

August 18, 2016 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

We gaan ook nog een dagje tempelhoppen, deze keer wel met z'n drieën. Beginnend bij de Thaise tempel die we maar weinig indrukwekkend vinden, tot we doorhebben dat we niet bij de juiste tempel staan, haha. Dan de mooie Birmese tempel waar we al ons kleingeld in de wishing well gooien in de hoop dat ons muntje doel treft. Joyce scoort 'luck', yes! Voor ons zit een 'happy marriage' er helaas niet in ;). Tenslotte de indrukwekkende Kek Lok Si tempel met zijn bijzondere pagode, de moeite meer dan waard.

We sluiten af met onze favo food hotspot (na drie bezoekjes in twee dagen mag ik dat wel zeggen, toch?), namelijk het lokale hawker centre. Weer enorm genieten als we voor een appel en een ei allemaal preciés kunnen eten waar we zin in hebben. Thomas gaat voor de Vietnamese bum bo nam bo, ik voor prawn noodles en Joyce voor sushi. Ohh, en dan vergeet ik nog little India! Op onze laatste avond bezoeken we een vegetarisch Indiaas restaurant Madras New Woodlands. Bij het horen van het woord Indiaas protesteren onze magen onmiddellijk (onze ervaringen met het Indiase eten in Maleisië zijn niet al te best..), maar we besluiten het er toch op te wagen want 1) het is vegetarisch en 2) het restaurant krijgt goede reviews. Gelukkig maar, want we hebben ongelofelijk lekker gegeten. Kikkererwten curry, dosa's, samosa's, massala.. Veel te veel om op te n̶o̶e̶m̶e̶n̶ eten, maar het was allemaal heerlijk. Dat we overal in Little India prachtig geklede mensen, knipperende ledlichtjes en Bollywood videotheken zien, met op de achtergrond onmiskenbaar typische Indiase muziek, maakt de sfeer helemaal af.

Mocht het nog niet duidelijk zijn: je moet een keer naar Georgetown! Zeker als je eten het leukste vindt wat er bestaat, dat vinden wij namelijk ook 😁.