Dag 2 - fiesta¡!

August 11, 2022 in Austria ⋅ ☁️ 28 °C

Förmiddags häng hemma, sedan en tur på stan. Klas och jag tittade in Hundertwasserhaus, tog sedan spårvagnen via Schubertring, Kärntner Ring, Opernring, Burgring och tillsist förbi Rathauspark. Med andra ord sightseeing via spårvagnen.
    Sen strosade vi i område 16, och besökte Yppenplats som Amelie föreslagit efter frågan på hippt område. Där var de lite marknad och vi köpte lunch. Jag falafelrulle och klas kycklingrulle.

Sen åkte vi tillbaka till område 3 för att besöka vinaffären Weinskandal, där köpte vi 7 (!) flaskor vin så nu måste vi konsumera innan vi kan åka hem. Vi tror vi får med oss runt 5 flaskor hem.

Efter att lämnat av vinet och plockat upp Amelie och Viggo åkte vi till Augarten där promenerade och kollade på falktorn. Sen middag på Kvetch, nu hamburgerrestaurang i område 2. De tog bara cash, de sög. Annars var det väldig goda burgare och helt ok sides. Eller sidesen var rätt b förutom friterad ostronskivlings vilket var amazing 😍

Sen var det av till område 1, där träffade vi vänner till Amelie och tog en öl på en irländsk pub. Sen gick jag och Amelie och dansade på latinoklubb. Fick jobba i uppförsbacke för stelheten men jagade bort den med tequila shorts.