Satellite
Show on map
  • Day 3

    Dag 2: Vinofino

    August 11, 2022 in Austria ⋅ ⛅ 25 °C

    Dagen började med en lång frukost i semestertempo innan vi tog oss till Hunterwasserhaus, ett hus känt för sin flippiga arkitektur. Vi cashade in en hel del turistpoäng här!

    Efter detta så tog vi oss till Wineskandal som är en hipp naturvinsbutik - här trivdes Heidi väldigt bra. Det "fyndades" friskt bland flaskorna och vi kom därifrån med 7st.

    Efter detta tog vi oss hem till Amelie för att ladda om innan kvällens middag. På vägen dit besökte vi Augarten, en park i Wien där den ockuperande makten under andra världskriget har anlagt två av flera sk. Flak-torn. En typ av luftvärnsbyggnader, det var imponerande och gav en lite olustig känsla att se, särskilt med tanke på vad som pågår i Ukraina.

    Efter detta tog vi oss till restaurangen Kvetch som serverade riktigt schyssta smash burgers - jag tog en enkel men skulle verkligen tagit en dubbel...

    Nu började kvällen och vi tog oss till Flanegans, en irländsk pub i första distriktet. Här satt några av Amelies vänner och umgicks så vi anslöt.

    Efter att ölen tog slut på Flanegans hade Amelie och Heidi utvecklat ett klubb-sug så skutan tog kurs mot en latino-klubb. Jag fick ont i huvudet och började känna av en överansträngning i ryggen (gubbkroppens sätt att tacka nej till en klubb?).

    Som tur var så var Viggo med vilket innebar att jag hade ett lysande alibi för att gå hem. Viggo och jag åkte spårvagn själva. Det gick bra!

    02:35 började han gny och skälla - hundkännare som jag är så flög jag upp och klädde på mig i tron att han var akut bajsnödig. Det var han inte utan han hörde bara att Amelie kom hem 🤦🏻
    Read more