Disney Dag 1

May 22, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Na het ontvangst zijn we met onze buttons op helemaal naar achterin het park gegaan. Achterin het park staat de welbekende " It's a small world" . Aangezien de wachttijd beperkt was besloten we om als eerste in deze attractie te gaan. Eenmaal voorin de wachtrij aanbeland te zijn, zag de attractie bediende onze buttons. I.p.v. met 10 personen in een bootje, mochten we daarom met z'n 2-en in het bootje. Zie bij de foto hieronder.

Bij een aantal attracties hebben we het mooie systeem van de fastpass. Je haalt bij de attractie een ticket op. Als je binnen het aangegeven tijdslot (doorgaans een uur) bij de attractie bent dan mag je in een bepaalde rij die hoogstens 15 minuten wachten is. Een mooi systeem bij attractie met 2 uur wachttijd. Alleen je moet wel snel zijn want op een gegeven moment zijn alle fastpasses al uitgedeeld. Je mag ook maar 1 fastpass tegelijk hebben. Dat is wel jammer.

Door goed gebruik te maken van de fastpasses en op het juiste moment bij een attractie te zijn wisten we de wachttijden overal te beperken tot maximaal 30 minuten. Niet slecht voor een dag waarop ze halverwege de dag de toegangspoorten sloten vanwege de drukte.

De attractie Alice in Wonderland heeft helaas geen fastpass en de wachttijd was steeds 60 minuten (staat overal netjes aangegeven). We vroegen aan een medewerker bij de uitgang of het de verwachting was dat het de hele dag zo zou zijn. Dit was inderdaad zo, maar bij het zien van onze button en het feit dat we pas 2 weken getrouwd waren, mochten we via de Exit naar binnen en waren we binnen de minuut in de attractie!

Verder hebben de buttons ons op dag 1 helaas geen andere voordelen opgeleverd dan een hoop leuke gesprekken. Met zowel medewerkers als andere bezoekers. Amerikanen zijn wat dat betreft veel spraakzamer dan de Nederlanders.

's avonds was het dan eindelijk zover en zou de nieuwe lichtjes parade van start gaan. Ook zou er direct erna een mooie nieuwe vuurwerkshow zijn. Hoewel de route van de parade al 8 rijen dik stond wisten we toch nog een mooi plekje te bemachtigen zonder daarvoor al 4 uur het plekje vast te houden. De parade was erg mooi en de plek waar we stonden was vlakbij een mooie zichtlocatie voor het vuurwerk. Na het parade moesten we slechts 10 minuten wachten en ging de vuurwerkshow van start. Onwijs groot vuurwerk met mooie animaties die verschenen op de gebouwen en uiteraard de bekende Disney muziek op de achtergrond.

Omstreeks half 11 was het vuurwerk afgelopen en we besloten richting de uitgang te gaan. We waren immers al bijna 12 uur in het park. Op de terugweg zagen we dat een klein gedeelte van het park nog afgesloten was. Dat gedeelte kon ieder moment open gaan. Dat was mooi want daar was nog een attractie waar we in wilden. Deze had echter ook de hele dag een wachtrij van 60 minuten. Na 5 minuten te hebben gewacht ging dit gedeelte van het park open en konden we zo de attractie in. Vervolgens zijn we wel naar de uitgang gegaan.

Vanuit het hotel waren we met een busje gegaan. Vanwege de drukte omtrent het 60 jarig jubileum stond heel de omgeving echter muurvast. Uiteindelijk kwam het busje 30 minuten te laat en waren we pas om 12 uur 's nachts in het hotel.