Bye bye car

June 2, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Na 14 dagen trouwe dienst en 3078 km te hebben gereden hebben we dan helaas afscheid moeten nemen van de auto. Zuinig zijn de Amerikaanse auto's echter niet. Omgerekend reed hij circa 1 op 10. Daar staat tegenover dat de maximale benzineprijs die we hebben betaald 78 cent per liter betrof.

Op basis van tips die we in Nederland had gelezen, hebben we vrij snel een wegwerp koelbox gekocht. Voor 5 dollar (4,50 euro) heb je zo'n doos van piepschuim. Vervolgens hebben we wat wegwerp zakjes gekocht. Bij alle hotels is er wel ergens een ijsblokjes machine. De zakjes hebben we voor vertrek steeds met ijsblokjes gevuld. Door deze zakjes met de dranken in de koelbox te doen blijven ze lekker koud. Doorgaans waren ze nog nauwelijks gesmolten als we bij het volgende hotel aankwamen. De meeste hotelkamers hadden tevens een koelkast. Dus de flesjes konden daarin 's nachts worden gekoeld.

In water uit de kraan is net als in de Zuid-Europeese landen niet te drinken vanwege het chloor. Daarom hadden we flesjes water ingekocht bij de supermarkt. Uiteraard gaat dit hier niet per stuk maar in grotere hoeveelheden. We hebben er 64 gekocht en deze zijn er (en nog veel meer losse aankopen) allemaal doorheen gegaan. We hebben er steeds voor gezorgd dat we in de auto genoeg reserve hadden mochten we ergens pech krijgen o.i.d.

Uiteraard moesten de tablet, mobiele telefoon, camera, en dashboardcamera wel van genoeg stroom worden voorzien. Zoals te zien op de foto kon het middenconsole mooi dienen als centrale oplaadpunt.