• Day 2

Burcht

April 20, 2014 in Hungary ⋅ ⛅ 16 °C

Wat moeilijk geslapen vanwege de pijn in mijn benen. Ik heb mij dus voorgenomen om wat meer het openbaar vervoer te nemen. In bed blijven liggen is niet mijn ding, dus om 6:30 zat ik al in het zwembad baantjes te trekken. Daarna een zeer uitgebreid ontbijt van allerlei dingen die ik niet ken (die bioyoughurt was raar spul). De koffie was wel niet zo goed als in de starbucks.

Mijn eerste stop was de burchtwijk, waar ik het kasteel, de mathiaskerk en het vissersbastion bekeken heb. Ik was eerst ook van plan om een museum te bezoeken, maar het was veel te mooi weer daarvoor. In plaats daarvan heb ik wat uitgerust op een terrasje.

Er was een paasfestival gaande rond de burcht, met allerlij stalletjes gelijk op nen kerstmarkt. Ik heb daar een raar soort deegproduct met kaneelsuiker gegeten dat wel lekker maar veel te veel was.

Om mijn beentjes wat te sparen heb ik efficienter gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. Het gebrek aan controle blijft mij verbazen. Ik heb ook een ritje gedaan op de meer dan 100 jaar oude metro lijn, wat mij een beedje terug in de tijd deed voelen.

Rond de middag afgezakt naar de stad, de stefansbasiliek gaan bezoeken. Veel pracht en praal daarbinnen. In de straten rond de basiliek was ook een paasmarkt bezig en het viel mij op dat de meeste touristen pas smiddags tevoorschijn komen, er stonden plots overal rijen. Ik heb daar een soort van braadworst gegeten, maar die moet mij niet goed bevallen zijn, want ik lig nu al een paar uur te rusten op mijn bed met wat last in mijn buik. Kga het voor bekeken houden voor vandaag.Read more