Satellite
Show on map
  • Day 4

    Tokyo rustdag

    April 8, 2015 in Japan ⋅ ⛅ 2 °C

    Toen ik opstond vandaag was het behoorlijk water aan't gieten, dus na wat mediteren besloot ik naar sunshine city te gaan in Ikebukuro. Dat is een soort van shopping center, maar wat groter dan ik gewoon ben. Het heeft namelijk ook twee indoor pretparken en een theater. Mijn voornaamste reden om daat te gaan was de grote hoeveelheid restaurants en het feit dat ik ze daar op 't gemak kon bekijken in het droge.
    

De meeste dingen gingen pas open rond 11 uur dus ik besloot een koffie te drinken in de starbucks, en toen ik naar buiten keek was het aan't sneeuwen. Ben naar buiten gelopen om zeker te zijn dat het geen animatie was, maar het was echte sneeuw. En eergisteren was het nog meer dan 20 graden.


    Ikebukuro is ook een district met veel manga en anime, maar dan meer voor vrouwen, waar Akihabara voor de mannen is. En ik merkte dit duidelijk in de manga winkels, al het volk daarbinnen was vrouwelijk. Ik ben toen een animate cafe naar binnen geweest om wat te kunnen zitten, en dat bleek ook een maid cafe te zijn. Ik was de enige vent daar, maar dat stoorde mij niet echt.
    

In het shopping center had ik gezien dat het idol groepje Juice=Juice ging optreden op het plein midden het shopping center en dat wilde ik zeker eens zien, maar eerst wat gaan uitrusten in het hotel. Er was redelijk wat volk die die vijf meisjes wilden zien en het was grappig om ze bezig te zien. Het was 17u30, dus redelijk wat volk kwam rechtstreeks van het werk en stond daar in costum. Ze haalden van die fluo lichtjes uit hun aktentas, stonden tijdens de nummers daar als zot mee te zwaaien, en liepen daarna rustig weer weg. Na het optreden mocht iedereen die dat wilde een hand gaan geven aan de meisjes, nadat ze aan de security getoond hadden dat hun handen proper waren.
    

Ik was al eerder weggelopen omdat ik eerder dan al dat volk bij de restaurants wilde zijn. Ik had zin in pizza, dus ik heb voor een italiaan gekozen, maar ik moet zeggen dat italie ver van japan ligt. Morgen zal het weer lekker japans zijn.
    Read more