Satellite
Show on map
  • Day 16

    Luie regendag

    April 20, 2015 in Japan ⋅ ⛅ 18 °C

    De vermoeidheid zit een beetje in mijn benen, het is eerder slenteren dat ik doe in plaats van wandelen. Vrij vroeg opgestaan vandaag om de todai-ji tempel te bezoeken, de grootste houten structuur van japan. De tempel zelf is 48.74m hoog en er staat een buddha in van 20m hoog. Een behoorlijk indrukwekkend gebouw dus. En tot mijn verbazing mocht ge foto's nemen, maar ze lukten niet zo goed vanwege de slechte verlichting. Jammer genoeg begon het toen water te gieten, en dat bleef zo voor de rest van de dag.


    Er waren een viertal toeristen voor mij, en een hele hoop bussen reden de parking op toen ik weg ging. Ik vraag mij wel af van wat de meeste foto's genomen worden hier in nara. Van de tempels of van de hertjes. In ieder geval mochten die hertjes blijven waar ze waren, ik ging terug naar de overdekte winkelstraat voor een tweede ontbijt. Ik had toen al besloten van niet veel meer te doen die dag buiten wat in het centrum rond lopen. 

Terwijl ik wat willekeurige straatjes aan het doen was, kwam ik nog een tempel tegen die ook werelderfhoed is, niet door zijn uitzicht, maar door een aantal relekwieen en historische dingen. Het was vooral droog binnen.

Mijn middageten was noedels, en voor avondeten dacht ik van de vietnamees eens uit te proberen ernaast. Ze hadden daar echter geen kaart in engels, dus heb ik weer iets willekeurigs genomen en wat bleek: vietnamese noedels. Morgen zeker geen noedels. Het was wel lekker.

Er was behoorlijk minder volk dan gisteren op pad, ik was zelfs de enige die in de gietende regen door de modder wilde ploeteren in het park. Buiten de hertjes natuurlijk. Ik heb ook twee van mijn hemden laten wassen door het hotel. Er waren wasautomaten voor het zelf te doen, maar na het zien van al die knopjes met rare tekens naast zag ik dit niet zitten.
    Read more