Satelliet
Weergeven op kaart
  • Dag 19

    Miyajima bergwandeling

    23 april 2015, Japan ⋅ ⛅ 19 °C

    Het was vrij goed gelukt om te slapen, ondanks dat het donsdeken maar 1,5 m is en de grond nogal hard. Ik ben dus niet van plan om mijn kamer thuis zo in te richten. Gezien ge geen honderd foto's van dezelfde tempel kunt nemen zonder zot te worden stond vandaag een bergwandeling op de planning. De berg in kwestie is 535 m hoog, en de eerste 400 meters heb ik toch wel met de kabelbaan gedaan, wat vrij verstandig bleek want de berg gaat zeer stijl naar omhoog.

Het uitzicht was zeer mooi en deed mij een beetje denken aan croatie, maar dan met hogere bergen, omdat het daar ook al beboste eilandjes in de zee zijn. Het was behoorlijk zweten onder de zon, en ik was er niet voor gekleed met mijn zware jeans en gewone lichte schoetjes. Op de wandeling kwam ik een aantal tempels tegen, maar ik had op dat moment liever nen oostenrijkse alm gehad om braadworst en een pint te nemen. Het pad naar beneden was vrijwel continue trappen zigzag langs de berghelling. Vrij lastig maar mijn knie heeft geen moment geklaagd, mijn maag daarentegen de helft van de baan. 

Onderweg ook een shrine tegen gekomen aan een heilig bronnetje. Mijn schoenen zijn daar gezegend geweest door de heilige modder. Ik denk dat mijn wandeling in totaal ongeveer 4 uur geduurd heeft. Mijn benen trilden een beetje. In de namiddag dus niet al te veel meer uitgespookt buiten eten en wat rondsnuffelen. Een van de culinaire todo's die nog op mijn lijstje stond was okonomiyaki, een regionale specialiteit. Dat is een pannekoek met verschillende lagen naar keuze, de mijne was met noedels, sla, kaas en een ei. Klaargemaakt voor mijn neus door vader en dochter van het restaurant. De dochter gaf de indruk dat ze liever aan het strand wilde liggen.

De straat met souvenierwinkeltjes is behoorlijk saai, ze verkopen blijkbaar allemaal hetzelfde. En ik vroeg mij af of ze elkaar niet doodconcureerden, tot ik opmerkte dat ze blijkbaar deals gesloten hebben met de gidsen van busjestouristen en schoolkinderen, want ze gingen in kuddes die winkels binnen. Waarschijnlijk heeft elke gids zo zijn winkel. Een van de specialiteiten hier is een soort van kleine cake met vulling en die wordt volledig gemaakt met een robotmachine die wel leuk is om te zien, er bestaan filmpjes van: http://youtu.be/jAi_AHfr2Xg
    

Ik ga hier mijn blog afsluiten, want morgen zit ik het grootste deel van de dag op de trein, en de dag erna op den vlieger en daarover valt niet veel te zeggen.
    Meer informatie