Satellite
Show on map
  • Day 4

    Boswandeling

    September 2, 2016 in Estonia ⋅ ⛅ 17 °C

    Het was vannochtend al warm genoeg om in hemd rond te lopen, ideaal weer voor een boswandeling. En dit in het openlucht museum dat even buiten het centrum ligt. Het museum is een verzameling van oude boerderijen waar ze tonen hoe ze meer dan honderd jaar geleden leefden. Best dat ik toen niet geboren was, ik moest mij goed bukken om overal binnen te geraken. Er was niet veel volk toen ik toekwam, 4 man denk ik. Maar toen ik daar wegging rond 1 uur kwam er net twee bussen bejaarden binnen.


    Vannochtend toen ik naar de bushalte ging, werd ik plots voorbijgestoken door een duizendtal schoolkinders, in volgorde van leeftijd, die toevallig net aan mijn bushalte op een plein gingen luisteren naar een fanfare en een speech van een aantal mensen.


    Nadat ik terug was rond twee uur besloot ik wat op mijn bed te gaan liggen om mijn benen te laten rusten, maar mijn maag haalde er mij weer uit. Ik had enkel soep met boterhammen gegeten die middag en dat was niet genoeg. Nie ver van het hotel is echter een Hessburger, de baltische copie van mcdonalds, ideaal voor een rappe snack. En het was echt een copy, behalve de prijs: 4,6€ voor nen menu.


    Gezien ik dan toch buiten was, en het was stralende zon, besloot ik nog wat rond te wandelen. Uiteindelijk wat overdreven en de vestingsmuur rond de oude stad gevolgt aan de buitenkant. Morgen neem ik eens een rustdag. De dag afgesloten in een irish pub gezien ik geen zin had in een restaurant, en daar een schnitzel gegeten. De pub zat stampvol toen ik er wegging.
    Read more