Satellite
Show on map
  • Day 3

    Tallinn

    September 1, 2016 in Estonia ⋅ ⛅ 19 °C

    De busrit van riga naar tallinn is nogal saai, er ligt niets tussen die twee steden buiten velden en bossen. Het was ongeveer 4 uur rijden en we werden afgezet nogal ver buiten het centrum, dus ik besloot van de tram verder te nemen. Het was echter niet mogelijk om een ticket te kopen op de tram zelf, en er was niet onmiddelijk een automaat of kiosk te bespeuren dus besloot ik te voet te gaan. Het leek niet zo ver op de kaart...


    Een half uur later en goed bezweet kwam ik toe op het hotel. Mijn eerste indruk is dat ik hier zeer goed zit, rustig gelegen maar toch in centrum. De rest van de dag besloot ik op het gemak te doen, eten en wat rondslenteren. Het bleek wel wat lastiger te zijn dan gedacht, want tallinn ligt op een heuvel met de mooiste bezienswaardigheden bovenaan, en mijn hotel onderaan. Ik heb noodgedwongen moeten uitrusten in 'the beer house', waar ze eigen bier serveren.


    Op terras heb ik wat zitten kijken naar het volk dat passeerde en het viel mij op dat al de kinderen gekleed waren alsof ze hun plechtige communi moesten doen. Ik heb wel ergens gelezen dat dit in rusland de gewoonte was op de eerste schooldag. Ook zeer veel blonde meisjes, waarschijnlijk zweedse touristen. En veel aziaten. Al met al veel drukker en groter dan riga.
    

Na een pauze van een paar uur op mijn bed ben ik terug het centrum in getrokken met als voornaamste doel eten. Uiteindelijk besloot ik om dit te doen in de beer house, waar ik daarnet nog zat, gezien het daar vrij gezellig leek. http://www.beerhouse.ee

    Daarna nog even rondgelopen om de stad in het donker te zien, en nogal geschrokken van een aantal stambeelden die er uit zagen als nazgul in het donker.
    

De stad profileert zich sterk als middeleeuws, met veel restaurants die zo ingericht zijn en het personneel dat zo gekleed is. Ook zijn er nogal veel souvenierwinkeltjes die voornamelijk amber verkopen.
    Read more