Satelit
Tampilkan pada peta
  • Hari 1

    Arequipa

    23 April 2017, Peru ⋅ ⛅ 21 °C

    Er was behoorlijk veel lawaai vannacht, dus veel heb ik niet geslapen, ook moest ik om 5:30 al op om in te pakken om het vliegtuig te halen. Het hotel was zo vriendelijk om mij een vroeg ontbijt te geven en een taxi te regelen. De taxi was zelfs ene zonder builen, en heeft de luchthaven bereikt zonder er te maken. De vlucht was kort en saai, en toen ik aankwam in Arequipa nam ik terug een taxi gezien er daar geen andere optie is, tenzij van die busjes waar al een paar stukken van gevallen zijn en waar ze zo veel mogelijk mensen proberen op te proppen. Mijn taxichauffeur deed een F1 race naar het hotel en ik probeerde niet te kijken naar zijn rijgedrag, maar voor 10€ kan ik niet klagen.
    

Het eerste dat mij opviel was dat ik mij behoorlijk slap voelde, een effect van de hoogte want ik zit nu op 2300m. Zelfs van de trap op te gaan moet ik puffen. Ook steekt de zon hier veel meer, waardoor ik op zoek ben gegaan naar zonnecream. Ik hoopte dat er ergens een apotheek te vinden zou zijn die de zondag open is. De eerste straat die ik inliep had er 7, allemaal open, dus missie geslaagd. Wel spreken de apothekers geen engels en ik stond mij af te vragen hoe ik het ging uitleggen tot mijn oog viel op een doos waarop 'protector solar' op stond.
    

De stad is veel mooier en rustiger dan Lima, ze ligt op de rand van de woestijn, en de 19 graden die het vandaag was voelde veel meer aan. Ik heb het zeer rustig aan gedaan vandaag, gewoon wat rondgewandeld met een paar pauzes om op bed te liggen. Ondertussen heb ik ook al door dat de taxis toeteren naar de voetgangers om de aandacht te trekken, en er rijden meer taxis dan gewone autos.
    

Zowel 's middags als 's avonds goed gegeten, beter nog dan in Lima. De prijs valt ook best mee, niet zo duur als belgie, maar ook niet echt goedkoop. Mijn biefstuk met patat en groentjes was 13€. Voor bier zit ge wel rap boven de 3€. Een soort van opgewarmd belegd broodje heb je aan 5€ en is ook zeer lekker.
    Baca selengkapnya