Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 2

    Arequipa 2

    24 April 2017, Peru ⋅ ☀️ 22 °C

    Weer een zonnige dag vandaag en ik heb de zonnecream en hoed zeker nodig gehad. Het ontbijt in dit hotel is op het dakterras met uitzicht op de kathedraal en de nog actieve vulkaan El Misti. Er zaten interessante dingen in het ontbijtbuffet, mijn maag was een paar uur overbelast. Natuurlijk eet ik zo veel en zo lang mogelijk om van het uitzicht te genieten.
    

Mijn eerste stop ging het klooster zijn, maar dat was maar om 9u open en ik was natuurlijk daar een half uur eerder. Dan maar een wandeling gemaakt naar een plek met mooi uitzicht op de stad, die natuurlijk op een hoogte lag. Ik heb geen last meer van de hoogte, alleen wat vermoeider dan anders. Het klooster is hetgene dat het meest bezoeken waard is in Arequipa, en zeer groot. Ik kon kiezen om zelf wat rond te lopen of een gids te nemen voor een rondleiding van een uur. Ik besloot een gids te nemen, en kreeg tot mijn verrassing er ene voor mij alleen gezien er op dat moment nog geen andere touristen waren. Dat is natuurlijk een stuk aangenamer dan een kudde volgen. Ik leerde dat er iedere dag aardbevingen zijn in Arequipa, tot 10 per dag, maar meestal niet voelbaar. De laatste grote schok is van 2001.


    Tegen dat ik daar buiten was, was het al 11u en tijd voor middageten in La Lucha, mijn favorite sandwichbar. Het lukt mij al wat om broodjes te eten met mijn valse tand, maar het is nog wat sukkelen. Na een korte siesta erna besloot ik toch eens te kijken voor mijn busticket naar chivay woensdag gezien ik zeker niet wil dat het uitverkocht zou zijn. Hoewel ik mij niet echt ongerust moet maken denk ik, er loopt hier veel volk rond, maar aan de restaurants en bezienswaardigheden merk ik dat touristen in de minderheid zijn.
    

Ik had geen zin om een taxi te nemen, dus besloot ik te voet naar de bus terminal te wandelen. Drie kwartier later en goed bezweet was ik er. Het was wat gesukkel om een ticket te bestellen, ik had opgezocht bij welke maatschappij ik moest zijn, maar ze spraken natuurlijk geen woord engels. Gelukkig lijkt het spaans een beetje op frans en verstond ik een paar woorden. Ik nam de taxi terug en ga mijn terughoudendheid voor taxis wat moeten herzien want het koste maar een paar euro. De taxichauffeur kon ook geen engels.
    

De kathedraal was mijn volgende stop, vooral omdat ge op het dak moogt. Het was natuurlijk met gids, en deze keer waren we met 5, en dat om drie uur in de namiddag. Het uitzicht bleek het interessantste te zijn, de uitleg over de schildereien en religieuze dingen interesseert mij niet. Wel kon ik van de top van de kathedraal zien dat het dakterras van mijn hotel ook tijdens de dag open was als bar, wat mijn volgende actie werd van de dag en ook de laatste want mijn benen doen pijn van vermoeidheid. 'S avonds heb ik ook gegeten op dat dakterras, en ik had zelfs gereserveerd, maar ik zat alleen. Het eten was zeer lekker, maar ik heb snel gegeten want het was al goed koud geworden buiten.
    Baca lagi