Satellite
Show on map
  • Day 7

    Bus naar Puno

    April 29, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 11 °C

    Gistern rond 21u reeds mijn ogen dicht gedaan en geslapen tot rond 6, ik was dus behoorlijk moe. Het was allemaal op 't gemak deze ochtend gezien mijn bus maar om 13:30 vertrok. Ik had een taxi laten regelen door het hotel rond 11u zodat ik er toch twee uur te vroeg zou zijn in chivay waar de bus vertrok. Ik had op google gevonden waar hun kantoor was in dat dorp en wilde eens langs gaan om te checken dat alles in orde was. Mijn vermoeden dat er wat verkeerd gelopen was, bleek juist te zijn. Ze hadden mijn geboekt van arequipa naar puno ipv chivay naar puno, terwijl het op mijn ticket dat ik gemaild gekregen had het juist stond. Ook vertrok de bus een half uur vroeger dan op het ticket stond. Ze hebben dat kunnen rechtzetten gelukkig. De bus vertrok ook vanuit hun kantoor, en niet vanuit de bus terminal waar alle andere bussen toekomen. De volgende bus die ik geboekt heb is binnen een paar dagen en was ook verkeerd geboekt, maar dit heb ik al kunnen recht zetten via mail.


    Voor de rest verliep alles vlot en was het gewoon een kwestie van wachten. Het was een rit van 6 uur lang met een paar stops. Het weer was wel vlug omgeslagen, ik vertrok in de zon en toen we een half uurtje onderweg waren begon het te sneeuwen. Dat veranderde op het einde naar regen, maar ik zie aan het weerbericht dat het morgen ook wat kan sneeuwen. Ik zit nu op een hoogte van 3800m. Op de rit hier naartoe reden we tussen de vulkanen door in een zeer woest landschap. In een van de stops konden we in de verte flamingo's zien die waarschijnlijk bevroren voeten hadden want ik zag dat er op sommige plassen ijs lag. We zijn tot ongeveer 4800m geklommen met de bus, hoger ben ik nog nooit geweest. De madam die gids speelde op de bus kwam dan rond met een fles puur alcohol voor mensen met hoofdpijn. Het was de bedoeling dat ge wat op je handen liet lopen en er dan aan snuifde. Niet voor mij dus, mijn hoofdpijn was trouwens weg.


    Nu aangekomen in hotel maar ik hoop dat ik hier kan slapen want het is lawaaierig hier. Op mijn vorig hotel kon ik zelfs zonder oordopjes slapen. Voor eten ben ik niet verder gegaan dan een pizzeria naast het hotel, gezien het regende, en dat was een voltreffer. Een peruviaanse pizza gegeten, met ham en gegratineerde patatten erop. Zeer lekker, maar ik had een kleinere portie moeten nemen.
    Read more