Satellite
Show on map
  • Day 8

    Uros floating islands

    April 30, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 12 °C

    Het lawaai in mijn hotel kwam blijkbaar van werken, en ze werken hier tot tien uur savonds. Al met al dus toch goed geslapen hoewel ik rond 3u wakker werd en merkte dat mijn hartslag zeer hoog was, alsof ik aan 't sporten was. Na een tijdje diep ademhalen verminderde dat en kon ik nog wat wegdoezelen. Op het ontbijt rond 7u was ik blijkbaar de laatste en de enige. De zon komt hier altijd op rond 6u en gaat weer onder om 18u, en de mensen hebben hier blijkbaar dat ritme. Uit gemakzucht aan het hotel gevraagd of ze kunnen regelen dat ik de floating islands kon bezoeken en dat was geen probleem.


    De Uros eilandjes zijn van een inheems volk, gemaakt volledig met riet, waardoor ze op het meer dreven. Het is wel supertouristisch, de mensen daar tonen hoe ze leven en hoe die eilanden gemaakt zijn, en natuurlijk proberen ze vanalles te verkopen. Ook was er nog een tochtje met een rieten boot en bleven we nog een uur op het hoofdeiland in de hoop dat we daar zouden eten. Buiten ik was er nog 1 iemand die ook geen spaans kon, de rest waren allemaal touristen van spaanstalige landen en ook locale bevolking. Ik kon dat weten omdat de gids aan iedereen vroeg van waar ze komen. 


    Drie uur later stond ik weer aan wal en was mijn grootste prioriteit eten. Hoewel toen ik aan het hotel aankwam, dat aan het hoofdplein is, was er een parade bezig van politie en militairen, dus dat eten moest even wachten tot ik wat foto's had getrokken. De rest van de dag heb ik voornamelijk (teveel) gegeten. Een van mijn favoriten is quinoa soep, hoewel deze die ik vandaag bestelde een grote kom met groenten was waardoor ik amper nog mijn hoofdgerecht opkreeg. Verder valt er in Puno zelf niet veel te doen, er zijn geen historische gebouwen, buiten de kathedraal en die is zelf niet zo de moeite. Ik was die vannochtend vlug binnengelopen, maar het is blijkbaar zondag en de priester ging er net aan beginnen, dus ik was rap weer weg.


    Het is de hele dag zon met wolken geweest, maar terwijl ik dit in een bar zit te typen hoor ik gedonder en begint het te hagelen. 'S avonds had ik geen zin om weer in een restaurant te eten dus liep ik rond op zoek naar een lichte snack. Er zijn hier enorm veel pizzeria's en bijna ieder restaurant serveert ook pizza's, in een houtoven gebakken. Ik was nogal doelloos aan het zoeken tot ik een bar passeerde waar ze rockmuziek behoorlijk luid speelden en een dikke madam pizza's stond te bakken. Verder heb ik niet gezocht.
    Read more