Satellite
Show on map
  • Day 3

    KL in de zon

    October 28, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

    Erin geslaagd om wat vroeger op te staan vandaag, om te kunnen genieten van de zon, en rond 9u was ik al op weg naar de batu caves, een hindoe tempel in een grot op een half uurtje met de trein van het hotel. De ligging van mijn hotel is ideaal, het heeft zowel trein als metro aan de deur, waarschijnlijk omdat het bovenop een shoppingcenter gebouwd is.

    De grotten waren mooi, ondanks de werken, en zaten vol apen, vleermuizen en wat touristen. De trappen waren een zware beproeving in de hitte, ik moest af en toe stoppen om uit te blazen. Ik heb geprobeerd om er niet te lang te blijven wegens mijn druk schema, maar het was toch al middag toen ik terug was, en ik ben dan maar direct op zoek gegaan naar eten. Mijn keuze om te eten was in kampung baru, wat nog een beetje het Kuala Lumpur van voor de wolkenkrabbers is en bekend staat voor zijn street food. Ik ben het stalletje met het meeste volk binnengegaan en heb wat gesukkeld om erachter te komen hoe ik eten kon bestellen, maar het is uiteindelijk gelukt. Het was een soort van buffet waar ze je een bord met een schep rijst geven en dan moest je zelf aanvullen uit de verschillende plateaus. Er zat niets tussen dat ik kende, dus ik heb de zaken genomen waar geen vissekoppen in zaten en niet te pikant uitzag. Het viel best mee maar ik moest effe terugdenken aan een bepaald afrikaans trouwfeest. Ook was ik de enige tourist.

    Er was nog geen spoor van onweer te bespeuren, dus besloot ik de radiotoren te bezoeken en het ecopark ernaast. Het was niet goedkoop om daar naar de top te gaan,maar het uitzicht op 300 meter is wel de moeite. Wel was het lang aanschuiven. Het eco park is een stukje jungle met mooie wandelpaden, maar ik was te moe om er lang van te genieten en ben terug naar hotel gegaan om wat plat te liggen. Na wat liggen besloot ik dat eten en wat rondwandelen het enige is wat ik nog ging doen. Ik koos voor de regio van Chinatown gezien ik daar gisteren te rap doorgelopen heb vanwege de regen, maar het duurde wat tot ik een restaurant vond dat mij aanstond. Het was een restaurantketen die bekend stond om zijn peri peri chicken en gelukkig mocht je zelf kiezen hoe pikant het is. Om af te sluiten nog een klein wandelingetje naar een mooi verlichte moskee, en dan naar de bar van het hotel waar ik dit zit te typen.
    Read more