Satellite
Show on map
  • Day 4

    Laatste dag KL

    October 29, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

    Ik was nog doodmoe toen ik opstond vanochtend, maar ze voorspelden onweer tegen de middag en ik wilde eerst een tempel bezoeken. Dus met slaapoogjes rap ontbeten en naar de trein gelopen. Mijn plan was om naar centraal station te gaan met de trein en dan te voet verder, maar gezien mijn benen wat stijf waren besloot ik een taxi te nemen, wat de verstandigste beslissing van de dag was, want de tempel natuurlijk bovenop een heuvel.

    De tempel is het mooiste dat ik tot nu toe gezien heb deze reis. Ik durfde eerst geen foto's nemen gezien ik de enige was die daar met een fototoestel rondliep en de rest wierook aan het branden was en een monnik met een lezing of zoiets bezig was, maar de eerste kandidaat om uit te hangen in mijn living is gemaakt. De terugweg heb ik te voet moeten doen, want er waren geen taxi's of ander vervoer en ik was weer behoorlijk bezweet. De weersvoorspelling was verkeerd, stralende zon met gelukkig wat wolkjes.

    Mijn volgende doel was een busticket kopen voor morgen, om zeker te zijn dat ze niet uitverkocht gingen zijn. Jammer genoeg was het zondag en moest ik drie kwartier op mijn trein wachten naar de bus terminal die toch wel meer dan een half uur uit het centrum lag. Ik moest mij niet ongerust maken, dit is niet Peru, het ticket was gekocht in vijf minuten door een bediende die vloeiend engels sprak. Uiteindelijk was ik toch drie uur van mijn dag kwijt hierdoor, maar heb mij er al bij neergelegd dat ik niet alles kan zien.

    Mijn laatste halte was een van de grootste shoppingcenters ter wereld, dat omgeven was door nog andere schopping centers. Het was er zwaar over, nog nooit zoveel kleerwinkels gezien. Mijn doel was echter de gourmet afdeling, en rond 16:30 zat ik al worst te eten, voornamelijk omdat mijn rug pijn deed van het lange rechtstaan. Toen ik weg ging richting Petronas torens merkte ik nog iets zotters op: het shoppingcenter was met een overdekte wandelbrug verbonden aan dat van de torens, een aantal straten verder. Wel handig als het regent. Ik passeerde toevallig het aquarium en besloot eens te gaan kijken, om toch nog iets anders gezien te hebben dan winkels. Het waren mooie visjes en toen ik daar buiten kwam waren de worsten verteerd en was het tijd voor echt avondeten in een traditioneel maleisies restaurant. Nu nog uitzoeken hoe laat ik mijn trein moet pakken morgen en dan naar bed.
    Read more