Satelit
Tampilkan pada peta
  • Hari 12

    Beetje overal

    6 November 2017, Singapura ⋅ ⛅ 28 °C

    Het weerbericht vanochtend zei regen in de voormiddag en dan onweer, dus het was goed zweten in de zon vandaag en geen druppel regen gezien. Voor de zekerheid had ik een wandeling door een van de parken gepland in de voormiddag die wat is uitgelopen tot 13u omdat ik de afstand wat onderschat had en de parken lagen op heuvels. Op den duur begon ik mij ongerust te maken over mijn smartphone gezien alles doornat was van het zweet, maar hij houdt het uit hoewel hij soms zeer warm wordt. Het mooie aan de parken was het pad dat er was aangelegd, soms in de hoogte. Ik moest hoe dan ook daarna terug naar hotel om effe het zweet weg te spoelen onder de douche, wat ik een drietal keer per dag doe.

    In de namiddag heb ik nog een paar tempels bezocht en marina bay sands verkend. Het schopping center daar is er ene waar ik niets te zoeken heb, juwelen en kleren van de duurste merken, met veel glitters en goudverf en de mogelijkheid om met een bootje door de benedenverdieping te varen. Het park ernaast is wel de moeite, vooral 's nachts, en het is mogelijk om eens naar de skydeck te gaan op top van dat hotel wat een prachtig uitzicht op de stad heeft. Tussendoor ben ik ook eens naar little india geweest, een wijk waar alle indische werkkrachten wonen en een apart sfeertje heeft. Je ziet daar vrijwel geen vrouwen, het zijn alle indische mannen die een paar maanden in Singapore komen werken en hun geld dan naar huis opsturen.

    Een van de beste dingen in Singapore is toch wel de metro, vergelijkbaar met Londen, maar dan met airco en veel goedkoper. Ondanks dat heb ik zeer veel kilometers in de benen en lig ik nu om 21u al uitgeput in bed terwijl de meeste mensen hier nog met hun avondeten beginnen. Het laatste wat ik gedaan heb is naar de lichtshow aan marina bay gaan kijken en morgen sta ik daar terug want die was de moeite.
    Baca selengkapnya