Satellite
Show on map
  • Day 3

    Forbidden City

    May 16, 2018 in China ⋅ ☀️ 27 °C

    Mijn eerste plan van de dag was om de grote muur te bezoeken, maar dat liep in de soep. Ik was al niet zo vroeg opgestaan, bijna 9u toen ik het hotel verliet, het treinstation waar de trein zou moeten vertrekken volgens de reisgidsen was ermee gestopt en ik moest een andere hebben 14km verder. Gezien het toch al 10 uur was kon ik die muur niet meer bereiken voor de middag, dus besloot ik naar de verboden stad te gaan.

    De zee van toeristen was immens toen ik daar toekwam, een enorme stroom die deed denken aan een festival ingang en ik begon te vrezen voor het aanschuiven aan de kassa. Net zoals voor iedere ingang van de metro moest ik weer door een metaaldetector en verderop was er ook paspoortcontrole. Dat ging zeer vlot gezien zeker 90% van de bezoekers Chinees waren en een identiteitskaart met rf chip hebben. De wachtrij voor een ticket ging ook vlot want ik was bijna de enige die nog geen had.

    Het complex is prachtig en enorm groot, ik heb er ongeveer 3 uur in rond gewandeld en iets meer dan de helft gezien. Ik had geluk met de grote hoeveelheid bankjes want ik moet om de paar minuten wat zitten voor mijn rug en de kraampjes met water had ik ook veel nodig door het weer. De paar uur daarna heb in nog twee parken bezocht die er vlakbij liggen en waarvan ene een uitzicht heeft op de top van een heuvel over de verboden stad. Veel ziet ge wel niet met de smog. In het laatste park heb ik vooral neer gezeten en een tweede middagmaal gegeten.

    Na wat uitrusten in het hotel besloot ik eten te gaan zoeken in het midden van het centrum in een of andere historische wandelstraat. De bums waren niet slecht maar ik had al betere gegeten. De straten waren wel mooi verlicht en het was bijna 22u toen ik terug liep naar het hotel. de winkels begonnen te sluiten rond dat uur. Ik zit in het oude stadsgedeelte dus geen wolkenkrabbers maar steegjes en oudere mensen die buiten op het trottoir Chinese gezelschapsspellen spelen met veel omstaanders.
    Read more