Satellite
Show on map
  • Day 2

    Zomerpaleis

    May 15, 2018 in China ⋅ ☀️ 27 °C

    Ongeveer 13 uur geslapen vannacht, ik had het blijkbaar nodig. Gelukkig was ik nog op tijd voor het ontbijt. Ik besloot om naar het zomerpaleis te gaan gezien het vandaag nog mooi weer zou zijn en dat in een groot park ligt. Ik heb een beetje gegokt met de metro om er te geraken gezien volgens mijn kaart die nog niet zo ver ging, maar ik kwam uiteindelijk aan de achteringang uit. Een zeer goede keuze bleek later want daar was het niet druk, de busparkings zijn aan de voorzijde. Wel moest ik de volledige vijver rond lopen en die was een stuk groter dan ik dacht. Ik deed er meer dan twee uur over, voornamelijk omdat ik om de paar minuten moest stoppen om de pijn in mijn rug wat te doen zakken.

    Toen ik eindelijk aan het paleis aankwam was het al 13 uur en waren de toeristen in volle getallen aanwezig, ook alweer merendeel Aziaten. Het paleis is bekend voor zijn overdekte wandelpaden waarvan op elke balk in het plafond een ander schilderij geschilderd is, zo'n 1500 heb ik gelezen maar ik denk dat het er meer zijn. Ik was van plan om daarna nog wat anders te bezoeken, maar gezien ik traag vooruit ging door mijn rug en de uitgestrektheid besloot ik van de rest van de dag daar te blijven, tot 17u omdat het dan sloot. Ik schat de helft van het park gezien te hebben.

    Na een uurtje rusten ben ik op zoek gegaan naar een restaurant in de buurt van het hotel, het was licht aan het regenen en ik wilde mijn rug ontzien. Via TripAdvisor zag ik een concentratie van restaurants op een paar straten van het hotel en ik ben daar in den eersten binnen gegaan. het was eerder een gezellig cafeetje dat ook wat snacks deed, dus het werd nen pizza. Op terugweg naar hotel zag ik een hoop interessante restaurants en cafés door gewoon de verkeerde kant uit te lopen. Ze staan genoteerd voor morgen.
    Read more