Satellite
Show on map
  • Day 7

    Xian op 't gemak

    May 20, 2018 in China ⋅ ☁️ 19 °C

    Ik had niets dringend te doen en heb de dag traag gestart. Het was bewolkt en 19 graden, wat ideaal weer is om de muur rond de stad te bezoeken. In felle zon zou dit niet te doen zijn, en te voet ook niet door mijn rug want die muur is 13,7 km lang en dateert van de ming dynastie. Het is zondag en daardoor vrij veel volk en opvallend veel trouwkoppels met fotograaf.

    De fiets die ik had was te klein, wat versleten en de banden mochten eens opgeblazen worden, maar het is gelukt om rond te rijden in ongeveer twee uur. Met veel stoppen voor foto's natuurlijk. Voor middagmaal was mijn eerste plan om een snackbar of restaurant te zoeken, maar deze stad leeft van het streetfood en ik heb het niet kunnen laten om nog wat rare dingen op een stokje te proberen.

    In de namiddag ben ik de grote moskee binnengewandeld en die zag er totaal anders uit dan ik gewoon was van een moskee. Ook zeer oud, gebouwd rond 750 en broodnodige restauratie was al bezig. De minaret was iets dat op een pagode leek en vrouwen mochten binnen zonder sluier. Ik had wat last van mijn rug en besloot terug te gaan naar het hotel, ook om naar het groot wc te gaan want alle openbare toiletten zijn hurkwc's. Wel ben ik onderweg nog even rap een taoist tempel binnen gegaan, gezien ik die passeerde op weg naar het hotel.

    Er zijn nog andere tempels die ik kan bezichtigen, maar twee op nen dag is voldoende dus het was tijd om de namiddag met een boek en een vedett te spenderen in de straat met al die café's. Er waren 4 koppels in die straat trouwfoto's aan het nemen voor een café. En voor avondeten ben ik weer gestart met zoeken naar een restaurant en toch mezelf weer in het streetfood gesmeten gezien ik nog veel kraampjes niet geprobeerd had. Morgen ga ik iets vegetarisch zoeken om het gebrek aan groenten te compenseren. Nu vroeg naar bed want ik moet om 6u op om de vlieger te halen.
    Read more