• Day 1

Modern Dubai

February 3, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ 🌧 26 °C

Vermoeid uit het bed gerold vandaag om het ontbijt nog te kunnen halen. We waren gisteren vertrokken met wat vertraging uit Zaventem en het was al 2u snachts gepasseerd toen we eindelijk aan het hotel waren. De vlucht verliep zeer vlot en de immigratie in de dubai luchthaven is de vlotste op Singapore na, we waren er op een paar minuten door. Al het gedoe rond de medicatie bleek ook niet nodig te zijn, we werden niet gecontroleerd door de douane.

Na het ruim ontbijt namen we de taxi richting burj khalifa, de hoofd attractie van de dag. De dubai mall die er naast ligt is prachtig van binnen, met de waterval en aquarium. Wel zag ik nergens prijzen en zagen de meeste winkels er nogal duur uit. Het aanschuiven voor den toren ging vlot maar het uitzicht werd wat beperkt door een smog van woestijnzand. We stonden op 452m hoogte, wat nog een aantal meters hoger was voor mij dan vorig jaar in Shanghai. Door de pijn in mijn rug bleven we daar niet lang.

Terwijl er buiten een zeldzame regenbui passeerde zaten wij te eten in een foodcourt met snacks. Het eten werd wel voornamelijk door mij gedaan en bestond uit iets koreaans en een paar Chinese lenterolletjes en dim sum. Eenmaal klaar was de zon er en konden we niet meer binnen blijven zitten, hoewel de wolken de rest van de dag domineerden. De namiddag werd een rijtje souks en malls. Dubai mall, souk al bahar, souk madinat jumeirah en mall of the emirates. Die in jumeirah was de mooiste maar ook de duurste, waardoor het avondeten in de mall of the emirates was. Voorts hebben we ook ontdekt dat privé taxi's duur zijn en er geen pint te vinden is onder de 10 euro. Gelukkig had mams een belgium beer bar met mooi uitzicht gevonden zodat we dit konden onderzoeken.

Geen ordinaire biefstuk friet als avond eten maar Libanese keuken, met zicht op ski dubai. Dit was met voorsprong het beste dat ik al gegeten had hier. Na het eten was mams een kleerwinkel binnen gevlogen om een broek voor mij te vinden want ik had vanochtend gemerkt dat mijn enige zomerbroek gescheurd was waardoor ik plots in de mode was. Tot mijn verbazing hadden ze daar broeken in mijn stijl voor rond de 30 euro.

Het was mijn plan om ook nog eens naar de lichtjes te gaan kijken maar wegens grote vermoeidheid is dit niet doorgegaan. Eerst eens meer dan 4u slapen, ze zullen er morgen nog zijn.