Satellite
Show on map
  • Day 3

    Kopenhagen zondag

    April 7, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 12 °C

    Het was ietwat lastiger om op te staan deze ochtend, maar om 7u30 zat ik al aan het ontbijt, en een uur later op een fiets die ik aan het hotel gehuurd had. De hele voormiddag heb ik rond gefietst, met af en toe een stop om een foto te nemen, zoals de verbrandingsoven met skipiste en het strand. De fietspaden zijn hier uitstekend, maar de fiets was wat minder, en toen de ketting ook nog eens af viel hield ik het voor bekeken. Ik zat toch al boven de 30km.

    Het plein met streetfood standjes niet ver van het hotel is mijn vaste plek geworden om te eten, ik zat er 's middags en later op de dag terug. De namiddag heb ik gevuld door wat door het centrum te wandelen en in een opwelling het paleis te bezoeken. Het paleis was vrij standaard van wat je van een paleis mag verwachten, maar de stallen waren wel leuk, op de geur van de paarden na. Mijn rug protesteerde weer van het lange rechtstaan, en ik heb ook nog blaren op mijn voeten erbij gekregen dus de rest van de dag was lezen in de zon met een pint en streetfood. Ze schieten hier iedere dag een kanon af om 8u en bij zonsondergang, en het was dit wat ik hoorde toen ik terug naar het hotel mankte.
    Read more