Satellite
Show on map
  • Day 13

    Laatste dag Seoul

    June 13, 2019 in South Korea ⋅ ☀️ 21 °C

    Ik zit duidelijk in het business district, geen touristen maar mensen met naamkaartjes en laptops bij het ontbijt. En wanneer je een dikke madam twee blikken cola ziet pakken als ontbijt dan weet je al van welk land. Daarna was het wat gesukkel met metro kaarten, ik heb er ondertussen al 3. De originele was op en kon ik nergens bijladen, die van busan werkt hier niet dus heb weer een nieuwe. Het is gelukkig goedkoop. Mijn eerste stop was het olympisch park, het was ondertussen al bakken in de zon terwijl het nog maar 9u is.

    Het was een mooi maar vrij gewoon park en ik bleef er niet lang. Ik was blij om weer de metro in te stappen want deze had airco. Na nog een marktje bezocht te hebben dat niet veel soeps was ben ik naar een vertrouwde plek gegaan om te eten. Daar heb ik ontdekt dat de 'hot' in hot pot niet wil zeggen dat het gerecht warm heeft. De groene curry van Bangkok blijft de nummer 1, maar deze krijgt een verdiende tweede plaats. Ik had 6 servetjes nodig tijdens het eten om mijn zweet af te vegen en toen ik daarna een souvenir winkeltje binnen ging slaagde ik er nog niet in om normaal te spreken. Maar het was wel veel beter en goedkoper dan het eten gisteren.

    Om nog wat te kijken voor souvenirs ben ik het shoppingcenter bij mijn hotel binnen gewandeld, maar ik zat daar in de hogere prijsklasse, gezien ik in gangnam zit natuurlijk. Veel zin om terug naar die ene bankcontact te lopen had ik niet. Wel hadden ze een brouwerij in het shoppingcenter waar je een pint kon drinken voor maar 10€.

    Na een douche ben ik naar de banpo brug gegaan omdat die oplicht in het donker en omdat ik gehoord heb dat daar streetfood standjes zouden staan. Maar na wat rondgewandeld te hebben zag ik ze niet staan ben ik terug naar dezelfde plek gegaan als ik gisteren geëindigd was. En gezien het al spits was kreeg ik weer eens de ervaring van de metro in geduwd worden. Gelukkig moest ik een halte verder er weer af. Ik heb medelijden met zij die dit elke dag moeten doen. Ik had de plaats om te eten uitgekozen vanwege de rustige ligging en speciale bieren, maar het eten was jammer genoeg poging tot Italiaans. Het was wel lekker, ik had lasagne gekozen, maar de uitleg door de ober hoe ik het moest eten was er te veel aan, ik weet hoe een mes en vork werkt.

    Het wordt vroeg slapen, want ik wil de bus van rond 6:30 naar de luchthaven nemen.
    Read more