Satellite
Show on map
  • Day 1

    Aankomst bangkok

    November 16, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 27 °C

    11 uur vliegen is toch wel lang, maar ik heb het overleefd. De reis verliep zeer vlot, behalve dat uur aanschuiven voor de bagage incheck. Thai airways zal ik wel nog nemen om te vliegen want het eten was beter dan ik gewoon ben op het vliegtuig. Vroeg in de ochtend toekomen is wel een nadeel, doodmoe en grote nood naar een douche heb ik nog een viertal uur moeten rondlopen voor ik op de kamer mocht. Dat rondlopen deed ik in de vele shoppingcenters in de buurt die ik passeerde na een bezoekje aan het erawan shrine dat bekend werd door een bomaanslag een aantal jaren geleden.

    Enorm veel restaurants in die shoppingcentra, maar gezien ik ongeschoren en ongewassen was heb ik er geen uitgeprobeerd. Eens ik kon inchecken dacht ik van een uur of vier te slapen, maar dat lukte niet want mijn maag begon te rammelen. Ik besloot dus maar om het zeer rustig aan te doen want ik moest nog energie over hebben voor de food tour savonds. Na een uurtje in een café gezeten te hebben met een hapje en een pint, dacht ik van een park op te zoeken om verder een boekje te lezen want alcohol maakt extra moe. Ik koos een park uit niet ver van de start van de food tour, maar dat was een misser qua rust en stilte. Er was een festival gaande dat georganiseerd werd door het leger en het rode kruis, met allerlei streetfood waar ik van moest blijven natuurlijk, en er was enorm veel volk.

    De food tour was met een groep van 10 mensen, Amerikanen en Canadezen, en duurde tot middernacht. We werden in een tuk tuk rond gevoerd van het ene restaurant naar het andere, met ook nog een tussenstop in wat po en de bloemenmarkt om het eten te laten zakken. Het eindigde in een bar met dakterras en uitzicht op wat arun. Het eten was zeer lekker, een van de restaurants had een michelin recommandatie en bij een andere stond een rij van een uur aan te schuiven aan de ingang. Wij mochten gelukkig rap binnen, en die plek was de beste met hun originele pad thai. Ik was wel zeer blij toen ik eigenlijk in bed lag.
    Read more