Satellite
Show on map
  • Day 2

    Bangkok streetfood dag

    November 17, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 33 °C

    Het was 10 uur toen ik eindelijk uit mijn bed rolde, en dat was enkel omdat ik de kuisploeg hoorde in de gang en geen 'niet storen' plakkaat aan mijn deur gehangen had. Het ontbijt was al voorbij maar dat was niet erg want ik had als eerste doel de chatuchak weekendmarkt op het oog en ongetwijfeld is daar eten te vinden.
    De grootte van de markt had ik erg onderschat, ik wist dat het de grootste was van bangkok, maar niet dat ik er een uur in ging rondkuieren voordat ik aan het gedeelte met streetfood kwam. Je kan alles kopen in die markt, van souvenirs tot keukengerei en kleren. Ik heb mij moeten inhouden want ik wil mijn souvenirs pas op het einde van de reis kopen. Het streetfood was goed en zeer goedkoop, meer dan 2 euro heb je niet nodig om je maag te vullen, maar ik kon weer niet stoppen en zat met een overbelaste maag na het vierde gerecht. Het was niet de bedoeling, ik was op weg naar het park om te rusten, maar ik passeerde een stand waar ze mango sticky rice verkopen en kon het niet laten. Sinds mijn vorige reis naar Thailand zoek ik in alle Thaise restaurants in België naar dit dessert, maar tevergeefs. Verse mango met koude rijst die aan elkaar plakt met iets zoets is het beste dessert dat ik hier ken.

    Om mijn maag te laten rusten leek mij het park ernaast ideaal. Wel was het groter dan verwacht, ik heb er een wandeling van 4km in gedaan en maar de helft gezien. De hitte deed mij wel verlangen naar een frisse pint en dus belande ik terug in de straat van mijn hotel op een terrasje. Mijn kennis van de metro hier begint goed te komen, maar het blijft mij verbazen waarom er zo veel mensen aanschuiven aan de ticket kassa's terwijl de automaten zo veel sneller zijn. Het is vrij simpel: je duid de eindbestemming aan en steekt er geld in.

    Chinatown was mijn doel voor avondeten, maar eenmaal aangekomen zag ik dat het niet ging lukken. De straten staan daar bekend voor hun streetfood en alle touristen weten dat. Er was amper plaats om te lopen en voor vele goeie plekken stond een lange wachtrij. Dan maar een paar metro stops terug om in een shoppingcenter een plaats te zoeken om te zitten. Ik dacht dat er niet te veel mensen daar zouden zitten, maar voor de meeste stond er een rij te wachten, voornamelijk lokale mensen. Gelukkig vond ik nog een plaatsje want mijn rug deed goed pijn. Het eten was goed maar niet zo speciaal wat waarschijnlijk de reden was dat er nog plaats was. Mijn rugpijn was gezakt maar ik besloot toch om enkel nog even het café niet ver van mijn hotel te doen als afsluiter. Terwijl ik daar bier zat te drinken waren er jammer genoeg muggen bezig van mijn bloed te drinken. En ik dacht dat alle muggen in Bangkok dood waren van de luchtvervuiling.

    Morgenavond is mijn vlieger richting Cambodja. Ik heb nog niet beslist wat ik zal doen ervoor maar ik zie morgen wel.
    Read more