Satellite
Show on map
  • Day 6

    Bus naar siem reap

    November 21, 2019 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

    Vrijwel de halve dag werd ingenomen door de busrit naar Siem Reap, die ongeveer 6 uur duurde. Onderweg was er wel een pauze om wat te eten, maar ik had mij volgepropt bij het ontbijt met de bedoeling om te wachten tot ik aankwam. Tegen 16u was ik ingecheckt in het hotel en op zoek naar voedsel. Na een curry gegeten te hebben was het wachten tot de avond valt en de nachtmarkt tot leven komt. Dit wachten deed ik in de Siem reap brewpub, een microbrouwerij die ik op voorhand opgezocht had en een tiental minuten wandelen door het chaotische verkeer was van het hotel. Deze bleek buiten verwachting groot en vooral chic te zijn, ik was blij dat ik mijn lange broek aangedaan had. De bieren waren goed en kostten maar 3$, wat zeer duur is hier.

    Een uurtje later was ik terug op wandel richting nacht markt, die uitgebreid was maar met nogal veel hetzelfde. Wel waren er mooie schilderijen waarvan ik het jammer vond dat ik ze niet mee kon nemen in mijn bagage. Volgende stap was pub street, de café straat van de stad, en deze bleek eigenlijk gezellig te zijn. Ik vreesde weer voor een straat vol stripbars en dergelijke, maar het waren normale cafés en restaurants. Ik kon het niet laten om te stoppen in de Angor What? pub, die beweert de eerste te zijn. Ze speelden er oeroude rockmuziek en de pinten kwamen aan 75 cent.

    Het was een beetje ambetant dat mijn middag eten op 16u was, ik had niet echt honger maar ben rond 20u toch maar wat gaan eten om snachts niet wakker te komen van de honger. Het werd pizza, wegens geen zin om te zoeken, en tot mijn verbazing was hij eetbaar en kreeg ik hem volledig op. Mijn maag begint uit te rekken. Morgen moet ik om 6u op, dus werd het vroeg bedtijd.
    Read more