Satellite
Show on map
  • Day 5

    Neurenberg

    July 1, 2020 in Germany ⋅ ☀️ 24 °C

    De trip naar de volgende stad duurde niet lang, enkel de wegenwerken deden het vertragen maar nog voor de middag stond ik al aan het hotel. Ik kon al inchecken op de kamer maar had veel moeite om de receptioniste te horen want een mondmasker en een glazen plaat houden veel tegen. Ik ben gewoon om naar landen te reizen waar men mij onmiddellijk als een toerist aanziet, het is dus wat wennen dat iedereen hier mij in het duits aanspreekt. Niettemin probeer ik zo veel mogelijk in het duits te antwoorden wat vrij goed lukt.

    Het hotel is zeer goed gelegen, op een kwartiertje wandelen van het centum, en wat het leuk maakt is dat het een kwartiertje wandelen door een park is. Het centrum is aan het ene uiteinde van het park en het hotel aan het andere. Eenmaal in het centrum kon ik het niet laten om overal rond te crossen door de straten met een tussenstop aan een worstenkraam en een terrasje. De stad heeft een middeleeuwse look, inclusief een kasteel dat ik morgen ga bezoeken.

    Na een paar uur moest ik toch weer even naar het hotel om mezelf en mijn electronica op te laden. Mijn smartphone gaat geen hele dag mee als ik op reis ben, hij is continu in gebruik voor kaartlezen, foto's, boekje lezen, muziek en chatten. Hoe heb ik het ooit kunnen doen zonder dit?
    In mijn pauze was ik bijna in slaap gevallen, maar heb dit rap onderdrukt want ik ben nog een jaar of 60 te jong voor een middagdutje. In plaats daarvan ging ik eerst een bergje worstjes gaan eten in een middeleeuwse braadwurststube, en dan een wandeling rond de vesten richting stadsbrouwerij om daar eens een slaatje te eten. Zo heb ik deze week ook eens groenten op mijn bord, ik was al vergeten hoe sla eruit zag. Over de hele stad waren alle terrasjes volzet alsof het een vrijdagavond was, op de plaats waar ik deze middag in alle stilte een pint gedronken had zaten nu de mensen zelfs op de grond. Ik wilde nog een plaats aandoen, maar kon niet wegens volzet. Morgen meer geluk.

    Ik kan geen motivatie vinden om op te blijven tot het donker is. Veel te moe. Stappen vandaag: 25984
    Read more