Satellite
Show on map
  • Day 6

    Rosendal

    August 21, 2021 in Norway ⋅ ☀️ 12 °C

    Vandaag had ik een boottocht naar Rosendal geboekt, wat op twee uur varen ligt van Bergen. Het was mij in eerste instantie om het uitzicht te doen, maar de locatie zelf was boven mijn verwachting. De boottocht gaf mij een zeer mooi uitzicht op de eilanden rond Bergen, maar daar moest je voor op het dek staan wat met een vest aan nipt te doen was. Niet omdat het echt koud was, maar omdat de ferry zo snel ging dat mijn telefoon bijna uit mijn handen waaide iedere keer ik een foto nam. Niet dat mij dit weerhield om de hele tijd op het dek te staan, het uitzicht was gewoon te mooi.

    Van het dorp zelf, waar ik mij drie uur moest bezig houden tot terugtocht had ik niet veel verwacht omdat in de gids kort vermeld stond dat je er een baronie met een rozentuin kon bezoeken. Maar na een blik wist ik al dat er mooie wandelingen te maken vallen, en ging ik het toeristencentrum binnen om een wandelkaart te vragen. Die drie uur werd al rap veel te weinig om goed door te wandelen en ook nog een hapje te eten. Het mooiste was de waterval, die ik als een van de enige toeristen zag, want de rest ging gewoon naar die rozentuin om een koffie te drinken. Enkel een Aziatisch manneke volge mij op een afstand omdat hij gehoord had toen ik die kaart haalde dat ik een korte wandeling wilde maken, en blijkbaar gebruikte hij mij om niet zelf de weg te moeten zoeken.

    De boottocht terug bracht ik wel al lezend door op het beneden dek, in de warmte. De vermoeidheid begint in mijn benen te kruipen, ze zijn nog stijf van gisteren. Eens terug in Bergen zat er geen fut meer in mij, en ook geen goesting om op restaurant te gaan. Het werd een rendier hotdog als avondeten, en dit blog schrijf ik in een rustige café met zeker 40 bieren op tap.
    Read more